Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

استفاده از کودکان کار توسط تامین کنندگان سامسونگ در آفریقا

1394/10/29

تحقیقات نشان می دهد تامین کنندگان سامسونگ در تولید باتری های

لیتیومی از کودکان کار استفاده می کنند

 

تحقیقات انجام شده توسط سازمان عفو بین الملل و موسسه Afrewatch که یک سازمان خصوصی مستقر در جمهوری دموکراتیک کنگو است، نشان می دهد بسیاری از تامین کنندگان شرکت های بزرگ فناوری و تولید خودرو ممکن است از کودکان کار را در کارخانه های خود به کار گیرند.

این سازمان ها بر این باورند کودکان زیر هفت سال ممکن است وارد زنجیره  شرکت های فناوری مانند مایکروسافت، اپل، سامسونگ، فولوکس و.. شوند.

واحد Samsung SDI که مسئولیت طراحی و تولید باتری های دستگاه های سامسونگ و همچنین مشتریان دیگر شامل اپل را دارد طی بیانیه ای اظهار داشت احتمال استخراج فلز کبالت این باتری ها از DRC صفر است. تمام مواد مورد استفاده در این باتری ها از کشور ژاپن تامین می شود.

براساس این گزارش فلز کبالت که به شرکت بین المللی معدن فروخته شده که از زیر مجموعه های شرکت کبالت هوآیو است.

فلز کبالت پس از گذراندن مراحل پردازشی به شرکت های چینی فروخته می شود و کره جنوبی از آن برای تولید باتری های لیتیومی در تولید ماشین های برقی و اسمارت فون ها  استفاده می شود.

سازمان عفو بین الملل با چندین شر کت تماس گرفت و در جریان این تماس ها متوجه شد اپل و مایکروسافت در حال ارزیابی زنجیره تامین کنندگان خود هستند. اما به گفته این سازمان هیچ کدام از این شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات کافی در مورد منبعی که از آن کبالت استخراج می کنند ارائه ندادند.

سامسونگ سنتر شما را در جریان آخرین اخبار روز دنیای سامسونگ قرار می دهد...

 

منبع : Sammobile

 

www.samsungcenter.ir
 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی