Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

تلویزیون های SUHD

تکامل کیفیت تصویر در صنعت ساخت تلویزیون

 

 

SUHD به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی انحصاری نانو کریستال سامسونگ دارای نمایش رنگ قابل توجهی است، ولی رنگ تنها یکی از فاکتورهای کیفیت تصویر است که شما می توانید با SUHD تجربه کنید. ( حرف S  مخفف Superb به معنی بسیار خوب می باشد)

SUHD نه تنها دارای بهترین قابلیت نمایش جزئیات رنگ تصویر است، بلکه  دارای مولفه های دیگر کیفیت تصویر مثل روشنایی، نسبت کنتراست و حس غرق در تصویر شدن می باشد. با تغییر ساختار سلولی و پنل نور پس زمینه پیشرفته جدید بیشترین میزان روشنایی تصویر و رنگ مشکی عمیق ایجاد می شود.

علاوه بر این، نانو کریستال به کاربرده شده در SUHD ماده ای فاقد کادمیوم (ماده ای مخرب محیط زیست) است. بنابراین، SUHD نه تنها دارای کیفیت بالای نمایش رنگ است، بلکه دوستدار محیط زیست نیز می باشد.

سامسونگ از سال 2001 بر روی ساخت نانو کریستال و کاربرد آن در نمایش تصویر مطالعه کرده است، و نهایتا موفق به دستیابی به تکنولوژی نانوکریستال انحصاری شد که با کنترل ذرات نانوکریستال امکان تولید دقیق رنگ ها را می دهد.

تا مدت ها کادمیوم تنها راه حل برای تکنولوژی نانو کریستال بود، اما بعد از سال ها تحقیق، سامسونگ توانسته است ماده ای را تولید کند که برای انسان بدون ضرر باشد.

شرکت های متفرقه نیز تلاش کرده اند که از تکنولوژی نانو کریستال استفاده کنند، ولی نهایتا به دلیل مسائل زیست محیطی و از بین رفتن رنگ ها این را متوقف نمودند.

در SUHD از LED هایی استفاده شده است که 20٪ نور بیشتر تولید می کنند و طول عمر آنها 3 برابر است. توان LED آبی یک فاکتور کلیدی برای دستیابی به گستره وسیع تری از رنگ ها با تراکم بالاتر و طول موج کوتاه تر است.

 

 

با تغییر ساختار سلولی پنل، انتقال نور 37٪ بیشتر از قبل می باشد. با بهینه سازی انتقال نور در LED  های به کار رفته تعداد کل LED ها کم شده و رنگ مشکی عمیق تر می شود و میزان روشنایی نیز افزایش یافته است که در نهایت پنلی با کنتراست دو برابر بیشتر خواهیم داشت.

سه ویژگی منحصر به فرد در SUHD ها (اس یو اچ دی )

بیشترین میزان کنتراست و جزئیات تصویر:

حس بهترعمق تصویر، توسط افزایش کنتراست رنگ های اشیای موجود در تصویر

تقویت نمایش جزئیات توسط تکنولوژی افزایش دهنده کنتراست لبه های اشیا در تصویر

مناسبترین میزان روشنایی:

تکنولوژی تولید بیشترین میزان روشنایی تصویر، سطح روشنایی محتوای تصویر را آنالیز می کند و انرژی را از نواحی تیره برای نواحی روشن ذخیره می کند.

الگوریتم تولید رنگ:

نمایش دقیق رنگ ها نه تنها به ساختار پنل، بلکه به الگوریتم پردازشگر رنگ نیز بستگی دارد. تلویزیون های SUHD از تعداد نقاط تنظیم رنگ به میزان 2 برابر تلویزیون های UHD استفاده می کند تا بتواند گستره وسیع تری از رنگ ها را ایجاد کند.

در آخر SUHD یک نمایشگر جدید است که با توجه به اینکه روشنایی آن از مدل های سال گذشته 1,5 تا 2,5 برابر بیشتر است ولی همان مصرف برق را دارد، که این ناشی از بهبود ساختار پنلی و الگوریتم آنالیز تصویر انحصاری سامسونگ می باشد.

 

 

 

فروشگاه مرکزی سامسونگ

www.samsungcenter.ir

 

 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی