رو تائه مون، رئیس تجارت موبایل سامسونگ حدود دو هفته پیش، اطلاعات جالبی به اشتراک گذاشت و گفت که گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ باعث میشوند کاربران از برندهای دیگر به خرید این محصولات ترغیب شوند. آقای تائه مون طی آن گزارش اظهار داشت که شرکت متبوعش پیشبینی میکند تا سال 2025، بیش از 50 درصد از فروش گوشیهای آن به مدلهای تاشو اختصاص خواهد یافت.
بنجامین براون، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ اروپا در یادداشتی مشابه، آمار بسیار جالبی از میزان استقبال خریداران از محمولههای گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 منتشر کرد. بهگفتهی براون، میزان فروش این دو گوشی تاشو در بازارهای اروپایی، درمقایسه با گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 دو برابر افزایش یافته است. البته آقای براون بهطور خاص به محمولههای تولیدشده در اروپا اشاره میکند، اما دستیابی به این میزان فروش همچنان درخورتوجه است و مهمتر اینکه با پیشبینیهای سامسونگ درمورد فروش گوشیهای تاشو این شرکت در آینده، مطابقت دارد.
طبق گزارش وبسایت Phonearena، درحالحاضر دقیقاً مشخص نیست که محبوبیت گوشیهای تاشو جدید تا چه حد در سراسر اروپا توزیع شده است، زیرا اطلاعات خاصی برای هر یک از 36 کشوری که گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در آنجا فروخته شدهاند وجود ندارد. به گفتهی سامسونگ، بین دو گوشی تاشو جدید شرکت کرهای، گلکسی زد فلیپ 4 در اروپا از محبوبیت بیشتری میان کاربران برخوردار است؛ ظاهراً بهلطف عملکرد بهتر باتری نسبتبه نسل قبلی میباشد. بااینحال، یکی از مهمترین دلایل محبوبتر بودن این گوشی، تفاوت درخورتوجه قیمت آن با برادر بزرگترش موسوم به گلکسی زد فولد 4 است.
ازطرفدیگر، همانطور که در بررسی گلکسی زد فولد 4 متوجه شدیم، دستگاه تاشو بزرگتر سامسونگ برای انجام کارهای چندوظیفهای است. ناگفته نماند که شرکت کرهای امسال به نوعی موفق شد تا وزن این دستگاه را درمقایسهبا نسل قبلی کاهش دهد. بااینحال، بهبودهای اعمالشده در گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ جدید هنوز به اندازه کافی خوب نیستند تا دارندگان مدلهای 2021 این گوشیها نسبتبه ارتقا دستگاه خود اقدام کنند.