Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ام اس آي - مدل CX61 2QC

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

افرادی که دنیای دیجیتال را دوست دارند، حتما با برند MSI آشنا هستند. این شرکت تایوانی شهرت ویژه ای در ساخت قطعات کامپیوتری و لپ‌تاپ دارد. اما یکی از دلایل مهم محبوبیت MSI این می باشد که دستگاه ها ی این برند اصولا از رقبای هم‌رده‌ی خود، قیمت کم تری دارند. به همین علت به طور کلی، ارزش خرید دستگاه ه های MSI خیلی  بالاست.سری  CX61 اسم یکی از لپ تاپ ها ی معروف رده‌ی کاربری عمومی این برند می باشد که برای اولین بار در آخرین ماه‌های سال 2012 میلادی ارئه شد و سپس یک سال بعد از ان  و با ورود نسل چهارم پردازنده‌های Intel آپدیت شد. دستگاه CX61 جزو مقرون به صرفه ترین دستگاه ها ی رده‌ی عمومی بازار بوده و برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی کم هزینه برای انجام کارهای روزمره مثل جستجوی اینترنت، چک‌کردن Email ، کار با نرم‌افزارهای ماکروسافت آفیس، گوش‌کردن به موزیک و... هستند و به قدرت پردازشی بالا نیاز ندارند خیلی مناسب است.

برای بدنه‌ی این لپ تاپ ،برند MSI از شاسی لپ‌تاپ گران‌قیمت GE60 استفاده کرده است؛ اما برای کم کردن هزینه‌ی نهایی، تغییرات کمی در آن ایجاد کرده است. مهمترین  تغییر به وجود آمده در بدنه‌ی CX61، مواد استفاده شده در آن می باشد. بر عکس GE60، بدنه‌ی CX61 کاملا پلاستیکی بوده و هیچ‌گونه ماده‌ی اولیه‌ی اعلایی در بدنه‌ی آن دیده نمی‌شود. صحیح است که دقت ساخت لپ تاپ به خوبی سری GE60 نیست؛ اما برای دستگاه هایی در این محدوده ی قیمتی، خیلی خوب می باشد. شاسی و قاب پشت نمایشگر با اندکی فشار دچار خمیدگی می‌شوند؛ اما این اندازه به میزانی  نیست که تاثیری در استفاده‌های روزانه بگذارد.

ضخامت لپ تاپ  CX61 حدود به 38 میلی‌متر می باشد و زمانی که باتری لپ‌تاپ را درون آن قرار می‌دهید، وزن لپ تاپ به 2.4 کیلوگرم می‌رسد. این ضخامت و اندازه ی برای یک دستگاه 15.6اینچی خیلی مناسب می باشد ؛ به همین علت مسئله ای در جابه‌جایی مدل  CX61 پیدا نخواهید داشت.

بر عکس توقع ما از یک دستگاه ارزان‌قیمت، CX61 از نظر درگاه ها و اتصالات خیلی کامل است. در قسمت راست این لپ تاپ به‌ترتیب، درایو نوری، یک عدد درگاه USB 2.0، خروجی تصویری VGA و پورت شبکه‌ی گیگابیتی وجود دارند. در قسمت چپ هم، خروجی تصویری HDMI، دو عدد درگاه USB 3.0 و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. درنهایت روی لبه‌ی قسمت جلویی، یک کارت‌خوان پنج‌کاره موجود است. برای ارتباط بی‌سیم، CX6I به Wi-Fi با استاندارد b/g/n و نسل چهارم فناوری  بلوتوث تجهیز شده است.

مثل بیشتر لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی، نمایشگر 15.6اینچی CX61، دارای کیفیت 1366×768 است و تراکم پیکسلی تقریبا پایینی دارد. کمپانی MSI در مدل CX61 از یک پنل TN استفاده کرده است. این پنل، روشنایی و کنتراست خوبی دارد و رنگ‌های شفاف و زنده‌ای تولید می‌کند. گرچه مثل دیگر پنل‌های TN، گستره ی دید  نمایشگر CX61  ، مخصوصا در وضعیت عمودی خیلی محدود می باشد ؛ بنابراین اگر اندکی از بالا یا پایین به نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها نگاه کنید، افت زیادی را در کیفیت تصویر خواهید دید .

مسئله ی مهم دیگری که باید در باره ی نمایشگر لپ تاپ CX61 بدانید، براق‌بودن آن می باشد. برخلاف لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا و گران‌قیمت کمپانی MSI، نمایشگر CX61 روکش مات ندارد و به همین علت کارکردن با این لپ‌تاپ‌ها در محیط های خارجی و زیر تابش نور خورسید ، کار سختی است. همچنین، در بالای نمایشگر یک وب‌کم با حسگر 1.3مگاپیکسلی موجود است که دقت قابل قبولی ندارد؛ اما برای انجام مکالمات تصویری خوب و کافی خواهد بود.

بالای صفحه کلید لپ تاپ ، دو اسپیکر استریو وجود دارند که اجرایی بیشتر از انتظار ما ارائه دادند. بلندی صدا خیلی عالی بوده و صدای تولیدشده، رسا و بدون اعوجاج می باشد. علاقه‌مندان به دنیای موزیک و فیلم می‌توانند در صورت لزوم از درگاه دیجیتال HDMI یا پورت 3.5میلی‌متری صوتی جهت اتصال اسپیکر ها ی خارجی و زیاد شدن  کیفیت صدا استفاده کنند.

مانند بیشتر لپ‌تاپ‌های تولید شرکت MSI، مدل CX61 هم از صفحه کلید ها ی جزیره‌ای با دکمه های جدا از هم استفاده می‌کند. دکمه ها اندازه ی بزرگی دارند و آستانه و عمق آن‌ها خوب است و برای تایپ‌کردن گزینه ی خیلی خوبی هستند. در قسمت چپ استراحتگاه دست، تاچ‌پد لپ‌تاپ وجود دارد که سطح آن پایین‌تر از سطح استراحتگاه دست می باشد. سطح تاچ‌پد بافت دانه‌ای دارد که از حساسیت خیلی خوبی برخوردار می باشد. در پایین تاچ‌پد، صفحه‌ای نقره‌ای رنگ وجود دارد دارد که در زیر آن دکمه های تاچ‌پد تعبیه‌ شده‌اند. متاسفانه کارایی این دکمه ها جالب نیست و کاربران مدل CX61 به‌احتمال‌زیاد به استفتده از ماوس روی خواهند آورد. می‌توانید در هر موقعی که مایل باشید، تاچ‌پد را به وسیله ی دکمه ی سخت‌افزاری که در بالای آن وجود دارد ، فعال یا غیرفعال کنید.

به بحث سخت‌افزار داخلی و کارایی کلی لپ تاپ می‌رسیم. مدل CX61 با ترکیب سخت‌افزاری خیلی مختلفی در بازار وجود دارد. این خانواده از پردازنده‌ها‌ی مرکزی اینتل سری سوم و چهارم بهره می‌برد که در اواخر سال 2013 ارائه شدند. قدرت پردازشی این پردازنده‌ها کم بوده و فقط برای انجام محاسبات ابتدایی روزمره مثل کار با نرم‌افزارهای ماکروسافت آفیس، جستجوی اینترنت، شنیدن موزیک و دیدن فیلم مناسب است و نباید توقع زیادی از آن داشته باشید. همچنین این مدل‌ها به کارت گرافیکی GeForce GT 820M تولید شرکت NVIDIA تجهیز شده‌اند که آن هم جزو کارت‌های گرافیکی رده‌پایین بوده و برای محاسبات گرافیکی سبک مثل ادیت عکس مناسب است و قابلیت اجرای بازی‌های سنگین جدید یا ادیت ویدئو را ندارد. سیستم خنک‌کننده‌ای که MSI برای CX61 قرار داده، شامل یک فن می باشد که هوای گرم را به وسیله ی دریچه‌ای که در قسمت چپ لپ تاپ قرار دارد، خارج می‌کند. در حالت بیکار یا زمانی که بار محاسباتی سنگینی روی لپ تاپ نیست، این فن صدای خیلی کمی دارد و دمای بدنه نیز خنک باقی می‌ماند؛ اما اگر بار محاسباتی سنگینی روی پردازنده یا پردازشگر گرافیکی وجود داشته باشد ، سرعت فن خیلی زیاد شده و صدای تقریبا بلندی تولید می‌کند. متاسفانه در تست ها یی که انجام دادیم، دیده شد که سیستم خنک‌کننده‌ی CX61 کارا یی بهینه‌ای ندارد. زمان اجرای محاسبات سنگین، دمای قسمت‌های گوناگون بدنه مخصوصا سمت چپ و بالای کیبورد، گرم و تا اندازه ای آزاردهنده شد.

کمپانی MSI همراه این مدل CX61 یک باتری حدودا ضعیف با ظرفیت 49 وات-ساعت ارائه کرده است که در آزمون مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi، توانست حدود به 3:30 ساعت شارژدهی کند. این اندازه در تست تماشای ویدیو از طریق درایو نوری به 2:00 تا 2:30 ساعت کاهش پیدا کرد ؛ بنابراین کاربران مدل CX61 بهتر است همواره آداپتور برق لپ تاپ را همراه داشته باشند.

همان‌طور که ابتدا در مورد این لپ تاپ گفتیم، MSI CX61 2PC محصولی مقرون به صرفه و باارزش خرید بالا اما سنگین‌وزن و ضخیم می باشد. این لپ‌تاپ خصوصیات  خاصی ندارد و برای کاربرانی است که می‌خواهند تنها یک سری از احتیاجات ابتدایی خود را برطرف سازند و پول زیادی هم هزینه نکنند مناسب است .

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد37.6 × 249 × 383 ميلي‌متر
وزن2.4 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده4710MQ
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.5GHz up to 3.5GHz
حافظه ی cache6 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM8 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR3
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce 820M
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی2GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1366x768
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریDVD Super Multi
وبکمدارد
توضیحات وبکمHD
مشخصات اسپیکربلندگوهای داخلی استریو
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
Free Return802.11b/g/n
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه EthernetGigabit LAN
پورت VGAدارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.02
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري عمومي
نوع باتری6 سلولي
شارژدهی با تری4:00 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 49 وات‌ساعت
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق -دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*