Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ام اس آي مدل - CX62-6QL

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

زمان زیادی از آخرین باری که کمپانی MSI لپ‌تاپ‌های مدل CX را راهی بازار کرد می‌گذرد و تقریبا سری CX61 از هفت سال پیش تا امروز با کانفیگ‌های گوناگون ساخته می‌شد. کمپانی MSI در نهایت تصمیم گرفت بعدازاین سال ها ، دستی به سر و روی خانواده CX مدل  بکشد و مدل نوینی را در رده‌ی کاربری عمومی برای مشتریانش عرضه  کند. لپ‌تاپ CX62 آخرین عضو این خانواده می باشد که در سال 2016 با کلی تغییرات در بدنه و زمینه ی سخت‌افزار ساخته شد. این لپ تاپ یکی از این تغییرات حذف شدن درگاه ها ی VGA و اضافه شدن درگاه USB TYPE-C است. از تغییرات مهم در زمینه ی سخت‌افزاری هم می شود به استفاده از مدل نهم پردازشگرهای انویدیا و سری ششم پردازنده‌های Intel اشاره کرد.  کمپانی سازنده در تولید این دستگاه تلاش کرده تا با استفاده ازجنس پلاستیک و مواد اولیه کم هزینه تر ، قیمت نهایی آن را تا جایی که امکان دارد  پایین آورد.

زمانیکه لپ تاپ را در دست می‌گیرید، اولین نکته‌ای که متوج آن می شوید، وزن زیاد آن می باشد؛ درست است که مدل  CX62 وزنی برابر 2.4 کیلوگرم دارد، اما برای دستگاهی که بیشتر بدنه ی آن ازجنس پلاستیک ساخته شده وزن زیادی به حساب می آید . قاب بیرونی نمایشگر از پلاستیکی ساخته شده است  که طرحی شکل آلومینیوم برس خورده دارد. لوگوی MSI هم که در میان آن وجود دارد چاپی است. باوجود نیمه براق بودن این بدنه، اما اثر انگشت روی آن نمی ماند که اصل مثبتی می باشد؛ به خصوص  برای  افراد وسواسی‌! لولاهای لپ تاپ ، نمایشگر را از طرفین به بدنه متصل کرده‌اند و با اینکه کوچک است، دوام خوبی دارند. نمایشگر در تکان‌های زیاد تغییر زاویه‌ی زیادی پیدا نخواهد کرد. قاب زیرین لپ تاپ هم کاملا از جنس پلاستیکی بوده و با پانزده پیچ به بدنه وصل شده ! اینجاست که می شود گفت کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند! قاب زیر در قسمت‌هایی مشبک می باشد تا هوای ورودی برای سیستم خنک‌کننده لپ تاپ به آسانی وارد شود. پایه‌های دستگاه CX62 از پدهای لاستیکی نرمی به وجود آمده که با تمام نیرو از لیز خوردن لپ تاپ روی سطوح مختلف  جلوگیری می‌کنند. محل استراحت مچ دست‌ها و کناره های کیبورد هم از یک لایه تقریبا محکم پلاستیکی تولید شده که با فشار آوردن در میان دکمه های کیبورد، می شود انعطاف اندکی را دید. دکمه ی پاور در قسمت راست بالایی صفحه کلید وجود دارد. در کنار آن هم دکمه ها ی توربو (Turbo) وحود دارد که وظیفه‌ی زیاد و کم کردن سرعت گردش فن‌های سیستم خنک‌کننده را به عهده دارد. کاربر می‌تواند در زمان بازی و یا پردازش‌های سنگین، سرعت گردش فن را زیاد کند تا کارایی بیشتری داشته باشد. نکته مهم شاسی لپ تاپ در خروجی هوای سیستم خنک‌کننده لپ تاپ است. در لبه‌ی پشتی لپ تاپ ، سمت چپ دارای خروجی هوا می باشد  اما قسمت راست که درست قرینه لپ تاپ بوده، سوراخ‌های خروجی هوا ندارد!  باید MSI حداقل شکل ظاهری آن را تغییر میداد.

نکته‌ی خوب نمایشگر MSI CX62، داشتن روکش مات است که با منعکس شدن نور در آن مقابله می‌کند. این توانایی باعث می‌شود تا شما بتوانید در فضا های پرنور و زیر تابش خورشید، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر براق، آسانتر کار کنید. نمکایشگر مدل CX62 درواقع فرق زیادی با مدل CX61 ندارد، فقط روشنایی و دقت رنگ‌ها اندکی بهتر شده است. رزولوشن نمایشگر همچنان 1366×768 یا همان دقت تصویر HD است. نسبت تصویر 16 به 9 است و همه این‌ها برای یک نمایشگر 15.6 اینچی در این دستگاه  استفاده شده است. روشنایی نمایشگر چیزی نزدیک 200 نیت است که به‌عنوان یک لپ تاپ میان رده نمی شود به آن خرده گرفت. رنگ‌ها به میزان اندکی کدر هستند که می شود  آن را به‌حساب مات بودن روکش نمایشگر گذاشت. بالای قاب نمایشگر یک وب کم با دقت تصویر 720p وجود دارد که از عهده ی تماس‌های تصویری با کیفیت خوب کاملا برمی‌آید.

یکی دیگر از نکات خوب MSI CX62 سیستم صوتی‌اش می باشد . این لپ‌تاپ دارای چهار اسپیکر برای پخش صدا می باشد که از فناوری Premium Sound بهره می‌برد. با این سیستم صدای تولیدشده خیلی رسا و با کیفیت می باشد . در مصارف خانگی، می شود بدون نیاز به اسپیکر خارجی یا هدفون، به آسانی به دیدن فیلم یا گوش دادن به موزیک پرداخت. اما اگر بازهم اگر نیاز به صدایی حرفه‌ای‌تر داشتید، می‌توانید با استفاده از جک خروجی جداگانه‌ی گلد که برای این دستگاه قرار داده شده، می‌توانید صدایی با دقت بالا و کاملا رسا  را با استفاده از اسپیکر ها ی خارجی استخراج کنید.

صفحه کلید MSI CX62 نسبت به نسل گذشته تفاوت‌هایی داشته است. دکمه ها اندکی کوچک‌تر و نرم‌تر شده‌اند. فضای بین دکمه های کیبورد هم به شکلی است که شما زمان  تایپ درصد خطای پایینی دارید. دکمه های کیبورد نرم هستند و صدای زیادی تولید نمی‌کنند، به همین دلیل وقتی شما با لپ تاپ کار می‌کنید مزاحم افراد نزدیک خود نخواهید بود؛ این نکته برای مکان‌هایی مانند شرکت‌ها و ادارات می‌تواند خیلی  مهم باشد. دکمه ها ی Num-Pad باریک شده‌اند اما نه آن اندازه که نشود به آسانی با آن‌ها کار کرد. دکمه ی  Enter هم به دکمه ی Back Slash که در بالای آن وجود دارد چسبیده است. البته این دیزاین را در مدل‌های لپ‌تاپ‌های Aser قبلا دیده‌ایم. دکمه های Control، Shift، Caps Lock و Tab در قسمت چپ کیبورد بزرگ و با ابعاد مناسبی طراحی شده‌اند که در سهولت استفاده یک حسن مهم شمرده می‌شود. فونت و اعداد حک‌شده روی دکمه های کیبورد بزرگ بوده و ظاهری ویژه ای دارند. فرم قرار گیری آن هم با استاندارد QWERTY است. همه ی دکمه ها روی یک صفحه‌ی پلاستیکی که شیبی روبه‌داخل دارد هستند که روکش آن شبیه به روکش آلومینیوم برس خورده می باشد . حدودا در بین محل استراحت دست‌ها، یک تاچ پد بزرگ وجود دارد. سطح تاچ پد پلاستیک مات زبری دارد که زمانی که با آن کار می‌کنید، اگر پوست حساسی داشته باشید نوک انگشتانتان را اندک قلقلک می‌دهد. دو دکمه ی بزرگ و هم‌سطح با صفحه‌ی تاچ پد در قسمت پایین آن قرار دارند. کارا یی دکمه های تاچ پد بسیار قابل‌تحسین است چون به هر نقطه از آن نیرو وارد کنید، دکمه کارش را به‌درستی انجام می‌دهد.

کمپانی MSI در این لپ‌تاپ سعی داشته تا در قسمت درگاه ها حرکتی روبه‌جلو داشته باشد. به همین جهت به‌جای درگاه VGA از mini Display Port استفاده کرده. همچنین درگاه USB TYPE-C هم از درگا ه های این دستگاه قرارگرفته است. دو درگاه USB 3.0 و درگاه شبکه گیگابیتی همراه ورودی و خروجی جداگانه 3.5 میلی‌متری روی لبه‌ی قسمت چپ قرارگرفته‌اند. اما در لبه‌ی سمت راست لپ تاپ شاهد درایو نوری، تک درگاه USB 2.0، کارت‌خوان لپ تاپ و ورودی شارژر هستیم. لبه‌ی جلویی لپ تاپ هم هیچ درگاهی یا اتصالی به چشم نمی‌خورد اما سه عدد  LED برای نشان دادن وضعیت لپ‌تاپ به چشم می‌خورد. اتصالات بدون سیم لپ تاپ هم شامل بلوتوث داخلی و شبکه‌ی بی‌سیم با استاندارد 802.11ac است که اکنون سریع‌ترین استاندارد بی‌سیم به حساب می آید.

لپ‌تاپ‌های مدل CX62 کمپانی MSI لپ تاپ های رده‌ی کاربری عمومی هستند که از قابلیت سخت‌افزاری بالایی برخوردارند. این دستگاه ها همگی از خانواده Core i سری  ششم پردازنده‌های مرکزی Intel بهره برده‌اند که کم‌مصرف هم هستند و انرژی زیادی هم برای پردازش استفاده نمی‌کنند؛ به همین علت اندازه ی نگهداری شارژ باتری هم بیشتر می‌شود. نکته‌ی مهمی که در مورد پردازنده‌های نسل ششم اینتل وجود دارد، این هست که در مدل‌های Core i5 و Core i7، هم Turbo Boost و هم Hyper-Thread وجود دارد. در حالی که در نسل‌های گذشته فقط مدل‌های Core i7 بودند که این توانایی را داشتند. تکنولوژی Turbo Boost این امکان را به پردازنده می‌دهد که بشود در صورت لزوم فرکانس بالاتری از فرکانس پایه پردازنده را استفاده کند تا پردازش آسانتر انجام شود. تکنولوژی Hyper-Thread هم توانایی تقسیم هسته‌های پردازنده به دو برابر دارد که برای فعالیت‌های مالتی‌تسکینگ بسیار کارآمد خواهد بود.

از خصوصیات دیگر سخت‌افزاری MSI CX62 می شود به پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX برند انویدیا اشاره کرد. این پردازشگرها حافظه‌ی گرافیکی مجزای 2 یا 4 گیگابایتی دارند. گرچه توان پردازشگر GeForce 940MX به اندازه ای نیست که بتواند از پس کارهای گرافیکی سنگین یا بازی‌های روز بر بیاید، اما می شود در حد عادی روی آن حساب کرد. شاید MSI نیازی ندیده تا برای یک لپ‌تاپ رده‌ی کاربری عمومی از پردازشگرهای گرافیکی قوی استفاده کند یا شاید این کار برای کم کردن قیمت نهایی لپ تاپ است. اندازه ی رم لپ تاپ 8 تا 12 گیگابایت برای کانفیگ‌های گوناگون در نظر گرفته‌شده که نکته‌ی خوبی است. این میزان رم برای اجرای اکثر نرم‌افزارها کافی خواهد بود. حافظه‌ی داخلی مدل‌های متنوع MSI CX62 هم 1 ترابایت از مدل هارددیسک است. در کل اگر توان گرافیکی لپ تاپ را کنار بگذاریم، این لپ‌تاپ‌ها دارای توان سخت‌افزاری خوبی هستند.

انرژی لپ تاپ به وسیله ی یک باتری 6 سلولی تامین می‌شود که در وضعیت استاندارد می‌تواند تا حدود 5:00 ساعت جستجوی اینترنت به وسیله ی شبکه بی‌سیم Wi-Fi را ضمانت کند. گرچه باید در نظر داشت، این اندازه می‌تواند در شرایط محیطی گوناگون و نسبت به نوع کارکرد با لپ تاپ متفاوت باشد.

دستگاه CX62 کمپانی MSI یک لپ تاپ همه‌کاره برای محدوده ی کاربری عمومی می باشد که به جز انجام بازی‌های گرافیکی، می شود کاملا روی آن حساب کرد . داشتن درگاه های مختلف ، نمایشگر مات، سخت‌افزار قوی ، وجود چهار اسپیکر استریو را جزو حسن های مهم این لپ‌تاپ دانست. این لپ تاپ برای کسانی مانند حسابداران، برنامه‌نویسان یا دانشجویان معماری و نقشه‌کشی  خیلی ایده آل است. جدا از وزن زیاد لپ تاپ ، داشتن کیبورد بی صدا و قدرت سخت‌افزاری، برای فضا ها ی اداری و شرکت‌ها، چنین لپ تاپی توصیه می‌شود.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد27-29 × 260 × 383 ميلي‌متر
وزن2.3 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6500U
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.5GHz up to 3.1GHz
حافظه ی cache4 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM8 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce 940MX
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce 940MX
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی2GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1366x768
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریDVD Super Multi
وبکمدارد
توضیحات وبکم720p HD
مشخصات اسپیکربلندگوهای داخلی استریو
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه Ethernet10/100/1000
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.02
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cدارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري عمومي
نوع باتری6 سلولي
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
امکانات دیگرمجهز به یک پورت mini-DisplayPort
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق -دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*