Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ام اس آي مدل GE62 6QF Apache Pro HOS Laser Print - A

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

کمپانی ام‌اس‌آی (msi) از آن دست تولیدکننده‌های لپ تاپی است که در باره ی لپ تاپ ها ی مخصوص بازی‌اش وسواس ویزه ای دارد. این مسئله را فقط با نگاه کردن به دستگاه ها ی این کمپانی هم می شود فهمید و در نگاه اول هم کاملا مشخص می‌شود که برای ساخته شدن‌شان دقت و زمان بسیاری گذاشته شده‌است. مسئله فقط سخت‌افزار مورد استفاده نیست، بلکه تغییرات اندکی هم‌چون انتقال دکمه ی ویندوز به قسمت راست است که از فشردن ناخواسته‌ی این دکمه به جای دکمه ی Ctrl جلوگیری می کند. مدل لپ‌تای G62E ام‌اس‌آی در چهار سری 6QD و 6QF و 2QD و 2QF ساخته شده که در خصوصیات فنی و بعضی جزییات کوچک ساختاری با هم تفاوت دارند. مدل GE62 6QF نمونه ی بارزی است برای تلاش‌هایی که این کمپانی برای بهتر کردن لپ تاپ ها ی بازی‌اش انجام می‌دهد. این مدل قرار نیست لپ‌تاپ خیلی وحشتناکی باشد و فقط  می‌خواهد با سخت‌افزاری خوب، نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها برای خود اندکی برتری به وجود بیاورد.

همه ی بدنه‌ی دستگاه GE62 6QF HoS از فلز آلومینیوم تولید شده و استفاده از این جنس آلومینیوم، دقت خوبی به بدنه دستگاه داده‌است. همه ی بدنه با کاراکترهای بازی محبوب Heroes of Storm پر شده تا از هفت فرسخی هم بشود کاملا فهمید که این دستگاه برای بازی طراحجی شده  است. استفاده از بازی HoS به عنوان منبع الهام در تولید این دستگاه ایده خیلی خوبی بوده است و البته در محبوب کردن دستگاه نقش زیادی دارد. در قسمت وسطی پشت مانیتور، لوگوی اژدهای MSI که روی یک سپر قرمز رنگ می باشد جای دارد و در زمان روشن کردن لپ‌تاپ، آن هم می‌شود. لولای صفحه نمایش در دو سمت بدنه قرار گرفته و می شود صفحه نمایش را به خوبی در حالت   مورد نظر کاربر نگه دارد.

بدنه‌ی دستگاه GE62 نه فقط در قسمت بیرونی که حتی در سمت داخلی هم از جنس آلومینوم ساخته شده‌است. امکان دارد استفاده از فلز آلومینیوم، اندکی زیبایی به محصول بدهد و آن‌را مرغوب تر جلوه دهد، اما استفاده از فلزی مانند آلومینیوم یک سمت منفی هم دارد و آن این است این فلز گرما را به خوبی منتقل میکند. به محض اینکه قسمت  داخلی اندکی گرم شود - که البته خیلی هم طول نمی‌کشد - دستگاه ،کاربر خود را از این مسئله آگاه می‌کند و با زبان بی‌زبانی نشان میدهد که شدیدا در حال فعالیت می باشد! در قسمت پشت قاب بدنه، دو دریچه برای خروج هوای گرم و تهویه در نظر گرفته شده است  که هوای داغ از آن به سمت بیرون بدنه میفرستد و هوای داخل خنک میگردد. جای قرارگیری دریچه‌ها خوب است و با انتقال هوای گرم به سمت پشت بدنه، فضای  مناسبی برای دستگاه فراهم می‌آورد. دستگاه های ویژه ی بازی قرار است از نظر  ظاهری صاحب‌شان را از دیگران متمایز کنند و خب،لپ تاپ  GE62 ها می‌توانند تا میزان زیادی این کار را خوب انجام دهند.

پردازنده‌ی Core i7-6700HQ که یکی از بهترین پردازنده‌های مدل اسکای‌لیک (Skylake) اینتل می باشد، نقش قلب دستگاه را ایفا می‌کند. اسکای‌لیک ها که سری ششم پردازنده‌های اینتل می باشند، از ثبات عملکرد و مصرف انرژی بهینه برخوردار هستند. فرکانس مبنای پردازنده‌‌ی چهار هسته‌ای این دستگاه 2.6 گیگاهرتز می باشد که در وضعیت ارتقایافته (Boost) می‌تواند تا 3.5 گیگاهرتز هم زیاد شود. این پردازنده حدودا هم‌تراز یک Core i7-4720HQ می باشد و می‌تواند با  داشتن کارت گرافیک GTX 970M بازی‌ها را در رزولوشن خیلی خوبی اجرا کند. ترکیب یک پردازنده‌ی چهارهسته‌ای با 16 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌ی M.2 و یک ترابایت هارددیسک، ضمانت  می‌کند که در هر شرایطی می شود عملکردی خوب و روان و  پیوسته‌ای را از دستگاه دریافت کرد. هسته‌‌ی گرافیکی مجتمع شده داخل پردازنده‌ی اصلی هم می تواند در پردازش وظایف سبک کمک لپ‌تاپ باشد.

کارت گرافیک GeForce GTX 970M در این دستگاه به خدمت گرفته شده‌است. فرکانس هسته‌ی کارت بین 924 تا 1250مگاهرتز متغیر است. 3 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی جداگانه هم برای کارت گرافیک وجود دارد. این گرافیک برای بازی‌های عادی و ساده که نیاز به گرافیک آن‌چنانی ندارند خوب است. برای مثال در بازی The Witcher 3 فقط  در بعضی صحنه‌های شلوغ افت فریم زیادی را می بینیم؛ اما برای مثال نمی‌توان Bioshock Infinite روی آن نصب و بازی کرد. در نتیجه اگر به دنبال اجرای بازی‌های پرمیوم و گرافیکی سنگین نیستید، با این کارت گرافیک ایرادی در اجرای بازی‌ها نخواهید داشت.

128 گیگابایت حافظه‌ی SSD به کار رفته داخل لپ‌تاپ کارایی خیلی خوبی در بخش نوشتن اطلاعات دارد. اما در قسمت خواندن داده‌ها در قیاس با نوشتن خیلی کندتر می باشد. این حافظه برای استفاده سیستم عامل و سریع بوت شدن لپ تاپ جوابگو می باشد و می شود برنامه‌های پرکاربرد را از روی آن اجرا کرد. اما در کنار این حافظه، یک ترابایت هارددیسک عادی هم برای راه اندازی برنامه‌های بزرگ‌تر و ذخیره‌ی فایل‌های بیشتر داخل لپ‌‌تاپ گنجانده شده‌است. واضح است که گیمرها علاقه دارند حافظه‌ی SSD بیشتری داشته‌باشند. به هر حال 128 گیگابایت SSD روزی پر می‌شود.

قطعا یکی از حسن های این دستگاه ، صفحه نمایش آن است. صفحه نمایشی از مدل IPS با صفحه‌ی مات که کیفیت فول اچ‌دی دارد. میزان روشنایی مانیتور تقریبا بالا است و در حد 300 کاندلا بر مترمربع می باشد و با استفاده از آن حتی زیر نور خورشید هم می شود تصویر مانیتور را دید. به خاطر IPS بودن صفحه نمایش ، گستره ی دید بالا هم یکی از بدیهی‌ترین خصوصیاتی است که میشود انتظارش را داشت. امکان دارد فکر کنید که صفحه نمایش فول اچ‌دی دیگر قدیمی شده‌است و استفاده از آن در یک لپ‌تاپ امروزی اصلا توجیهی ندارد. اما خب اکثرا بیشتر بودن یک چیز به معنای بهتر بودن آن نمیباشد. همه چیز صفحه نمایش خوب است و گستره ی دید خیلی بالایی دارد. حتی نمی‌توانید تغییر رنگ را احساس کنید. چه از این صفحه نمایش برای بازی کردن استفاده کنید و چه برای انجام معمولی ترین کارهای روزمره، تصویری جذاب و چشم‌‌نواز  خواهید داشت. همه چیز با بیشترین جزییات نشان داده می‌شود و خواندن متن به آسانی انجام می‌شود. اندازه ی روشنایی در همه ی قسمت‌های صفحه نمایش یکسان است و هیچ نشتی نوری به چشم نمی‌خورد.رنگ مشکی به نمایش درآمده غلظت خیلی خوبی دارد و برای دیدن فیلم و انجام بازی فوق العاده است.

کیبورد به کار رفته در این دستگاه تولید شرکت Steelseries است. این کیبورد در حد استاندارد کیبوردهای ویژه ی بازی می باشد و به نور پس‌زمینه تجهیز شده‌است. نور پس‌زمینه‌ی کیبورد در رنگ‌های گوناگون قابل تنظیم می باشد و حتی می شود انیمیشن‌های مختلفی را برای رنگ‌های آن در نظر داشت. این توانایی و امکان کنترل دقیق نور پس‌زمینه، احساس خوبی از دقت را به مصرف‌کننده منتقل میکند . بدنه لپ تاپ مخصوصا در قسمت تاچ‌پد، حتی در حالت معمولی و غیر فشارکاری هم گرم می‌شود. از آن‌جا که هارددیسک دقیقا در  زیر تاچ‌پد وجود دارد و متاسفانه وضعیتی به عنوان Sleep برایش تعریف نشده، گرم شدن لپ‌تاپ را با گوشت و پوست‌تان احساس خواهید کرد. در حالت Load کاری شدید، 50 درجه سانتی‌گراد کم‌ترین دمایی است که می شود از جای جای بدنه‌ی لپ‌تاپ اندازه بگیرید. در حالت معمولی صدای زیادی از فن لپ‌تاپ شنیده نمی‌شود. اما هنگامی که یک بازی را اجرا می‌کنید، صدای فن‌ها به مشخصا زیاد می‌شود و به آسانی می‌توان صدای خنک‌کننده را شنید؛ گرچه این صدا خیلی هم زیاد نمی‌شود که آزاردهنده شود.

صفحه کلید استیل‌سریز دستگاه ، خیلی دوست‌داشتنی است. قبول داریم که در استفاده‌های روزانه به خاطر جابجا شدن دکمه ی ویندوز به سمت راست Spacebar اندکی با سردرگمی رو به رو می‌شویم، اما در حال بازی کردن، این که دکمه ی ویندوز زیر دکمه های WASD وجود ندارد بسیار عالی است. اما مکان دکمه های جهت‌دار خیلی  افتضاح است و اصلا نمیشود تشخیص داد کدام دکمه زیر انگشت قرار گرفته‌است. این دکمه با دکمه های شماره‌دار مخلوط شده‌اند و مشخص نیست چرا اینچنین فاجعه‌ای اتفاق افتاده‌است. عرض دکمه های شماره‌دار Numpad از حالت استاندارد کمتر می باشد و خیلی ریز ساخته شده‌اند. امکان دارد است در ابتدای کار، راجع به همه‌ی این ها  اعتراض  داشته‌باشید و بگویید  که چرا کیبورد این شکلی است. اما هنگامی که وارد فضای بازی می‌شوید همه‌چیز خیلی تغییر می‌کند و درک می کنید همه‌ی این تغییرها با علت به وجود آمده . دکمه های کیبورد به خاطر اینکه از مدل جزیره‌ای می باشد ، اما اندازه ی زیادی فرو می‌روند که برای یک صفحه کلید جزیره‌ای خیلی زیاد است. با این وجود در زمان های طولانی بازی هم احساس خستگی در ناحیه‌ی انگشتان نخواهید کرد. فقط ناراحتی که حس خواهید کرد، داغ شدن مچ دست‌تان در محل استراحت پایین کیبورد می باشد!

اسپیکرهای به کار رفته در دستگاه از تکنولوژی صدای Nahimic Sound Technology بهره میبرند و به کمک آن، صدای 360 درجه را به شکل مجازی ارایه می‌دهد. با وجود اینکه این حالت برای استفاده به همراه هدفون طراحی شده‌است، اما در حالتی که از هدفون هم استفاده نکنید روی پخش صدا تاثیرگذار می باشد.

مانند همه ی دستگاه های میان‌رده، GE62 6QF به چندین درگاه ارتباطی تجهیز شده‌است، اما در این قسمت حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد و همه‌چیز خیلی عادی می باشد . دو درگاه USB 3.0 در قسمت چپ لپ‌تاپ وجود دارد که از نوع 2QF به این مدل راه پیدا کرده‌اند. در آن سری ، سه درگاه USB 3.0 داشت که در جریان انتقال به 6QF یک درگاه به USB Type-C ارتقا پیدا کرده‌است. برای درگاه USB Type-C از یک کنترلر مجزای AS Media استفاده شده‌است که دارای سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه است. در این قسمت تغییر زیادی را نمیبینیم و فقط اندکی بر تنوع درگاه ها افزوده شده‌است. بین درگاه ها فضای خوبی به وجود آمده است تا در استفاده‌ی هم‌زمان از این درگاه ها با نقصی رو به رو نشوید. یک درگاه LAN گیگابیتی، دو عدد جک 3.5 میلی‌متری، یک درگاه مینی دیسپلی‌پورت (mini DP) و یک درگاه HDMI در این قسمت  وجود دارد. درگاه های مینی دیسپلی‌پورت و HDMI این توانایی را دارند که با استفاده از توانایی Matrix Display دو خروجی هم‌زمان با دقت 4K را در اختیار شما قرار دهند تا بشود صفحه نمایش لپ‌تاپ را Extend کرد و ادامه‌ی صفحه نمایشگر لپ‌تاپ را به نمایشگرهای دیگر انتقال دهد. کارت شبکه‌ی LAN از مدل Killer است و احتیاجی به گفتن نیست که دقت بالایی دارد. کارت شبکه‌ی بی‌سیم هم از مدل استاندارد 802.11ac است.

در قسمت راست بدنه، یک کارت‌خوان حافظه‌ی SD وجود دارد که در حد یک کارت‌خوان USB 2.0 عملکرد و توانایی دارد و بیشترین سرعتی که می‌توان با آن به دست آورد، 30 مگابایت بر ثانیه می باشد . این اندازه سرعتی خیلی کم است و از دستگاه هایی در این محدوده ی قیمتی، بیشتر از این‌ها انتظار می‌رود. به همچنین یک درگاه USB 2.0 هم دارد. وجود درایو DVD-RW هنوز هم در این دوره و زمانه قابل گیر دادن نیست و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

مصرف باتری دستگاه GE62 6QF از خیلی از دستگاه های هم‌رده زیاد تر است و شما را متعجب خواهد کرد. حتی مدل‌های گذشته ی همین سازنده از همین مدل هم که از سخت‌افزار قوی تر و صفحه نمایش پرمصرف‌تری استفاده می‌کردند عمر باتری عالی تر و بهتری داشتند. وقتی به حالت Load برسیم وضع بدتر هم می‌شود! جالب است که حتی مدل‌های قدیمی‌تر که از پردازنده‌های مدل Haswell استفاده می‌کردند هم عمر باتری خوب تری داشتند. عمر باتری لپ‌تاپ تقریبا کم می باشد . در حالت گشت و گذار در اینترنت تقریبا حدود 2 ساعت و نیم دوام می‌آورد و در ؟آزمون های فشار هم نهایتا به یک ساعت می‌رسد. از بحث باتری و شارژدهی که گذر کنیم، در این دستگاه همه‌چیز مربوط به بازی و بازی‌کننده‌ها می باشد و برای بازی کردن طراحی شده‌است. استفاده از صفحه کلید استیل‌سریز، بلند گو های Dynaudio و البته گرافیک Nvidia GTX 970M در کنار پردازنده‌ی قوی Core i7 و 16 گیگابایت رم DDR4 مجموعه ی جالبی را در لپ‌تاپ GE62 6QF ایجاد کرده اند که سخت می‌توان قبول‌اش نکرد.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
 
مشخصات محصول
ابعاد27 × 260 × 383 ميلي‌متر
وزن2.4 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6700HQ
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.6GHz up to 3.5GHz
حافظه ی cache6 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM16 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیحافظه‌هاي هيبريدي
مشخصات حافظه ی داخلییک ترابایت هارددیسک به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD NVMe
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce GTX 970M GDDR5
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی3GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشIPS LCD
دقت صفحه ی نمایشFull HD 1920x1080
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریDVD Super Multi
وبکمدارد
توضیحات وبکمHD 720p 30fps
مشخصات اسپیکردو اسپیکر داخلی با تکنولوژی Nahimic Sound ساخت شرکت Dynaudio
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه EthernetGigabit LAN
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.02
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cدارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیمخصوص بازي
نوع باتری6 سلولي
شارژدهی با تری5:00 ساعت
توضیحات باتریلیتیوم-یون با ظرفیت 53 وات‌ساعت
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
امکانات دیگرطرح پرینت شده کاراکترهای بازی Heroes of Storm روی قسمت های مختلف بدنه -یک پورت USB 3.1 Type-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 3 -یک پورت Mini DisplayPort -کیبورد ساخت SteelSeries با قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه -تکنولوژی SHIFT با قابلیت سقف‌گذاری سه مرحله‌ای برای توان سخت‌افزارها -تکنولوژی Cooler Boost 3 برای افزایش لحظه‌ای سرعت چرخش فن‌ها
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق -دفترچه راهنما-تکنولوژی Matrix Display با قابلیت پخش همزمان تصویر روی سه صفحه‌ی نمایش
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*