Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ايسوس - مدل K550VX - C

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

برند ایسوس به ساخت لپ‌تاپ‌های گوناگون و متنوع در حدود قیمتی مختلف برای همه ی کاربری‌ها معروف است. علاوه بر مدل هلی اصلی مثل X، N و G، سری‌های دیگری مثل K، A و V را هم دارد که در بین این رده‌های اصلی قرار می گیرند و ساختاری ترکیبی دارند. یکی از این رده‌های میانی لپ‌تاپ‌های مدل K هستند که در تولید آن‌ها از بدنه پلاستیکی مدل X استفاده شده تا قیمت نهایی دستگاه کاهش یابد، اما از طرفی نمایشگر و سخت‌افزاری بهتری دارند تا غملکرد بالاتری را ارائه دهند. یکی از همین محصولات مدل K، لپ تاپ K550JX است که یک دستگاه ترکیبی بین مدل X و مدل G مخصوص بازی ایسوس محسوب می‌شود. البته باید گفت که در سایت اصلی ایسوس به آدرس asus.com دنبال این دستگاه نگردید، چراکه بههیچ  نتیجه ای  نخواهید رسید. به این علت که این دستگاه به صورت اختصاصی برای مناطق خاصی در دنیا طراحی و ساخته شده و روی سایت جهانی این شرکت وجود ندارد.

مهمترین چیزی که با اولین دید به این لپ‌تاپ توجه را جلب می‌کند، رنگ‌ خاص آن است. تاکنون برند ایسوس لپ‌تاپی از مدل K با ترکیب رنگ قرمز و مشکی نساخته بود، ترکیبی که معمولا در لپ‌تاپ‌هایی که برای بازی ساخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شکلی سمبل اصلی این نوع محصولات است. درحقیقت قصد ایسوس هم از طراحی این دستگاه ارائه یک لپ‌تاپ با قیمت خوب برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری بوده است. رنگ این دستپاه در تمامی نقاط مشکی با رگه‌هایی از رنگ قرمز است. فضای داخلی لپ‌تاپ مات و قسمت بیرونی یا همان بدنه پشتی نمایشگر براق است. با وجود اینکه براق بودن روکش قاب پشتی نمایشگر جلوه‌ای جالب و جذاب به لپ‌تاپ داده است، اما در کل فضای مات داخلی قابل‌قبول‌تر هستند. چون که قسمت براق پتانسیل بالایی در جذب اثرانگشت دارد و این قسمت از لپ‌تاپ معمولا هیچ‌وقت تمیز نخواهد بود و به خصوص روی لبه‌های کناری که در زمان باز و بسته کردن در دستگاه با نوک انگشتان در تماس هستند، همیشه اثر انگشت وجود خواهد داشت. به همین علت اگر از این بابت نگران هستید، اصولا همیشه یک دستمال پارچه‌ای همراه خود داشته باشید. یک لوگوی نقره‌ای رنگ هم در وسط این بدنه ی براق وجود دارد که ظاهر خوبی به دستگاه داده که اتفاقا جای انگشت روی این لوگو هم به‌خوبی باقی می‌ماند.

اما فضای داخلی لپ تاپ  وضعیت خوبی داشته و اکثرا کاربر را درگیر مشکل باقی ماندن اثرانگشت نمی‌کنند. پلاستیک به‌کار رفته در همه ی قسمت های لپ‌تاپ استحکام نسبتا خوبی دارد و به آسانی و با فشار عادی دچار خمیدگی نمی‌شود. البته به غیر از فضای میانی کیبورد و وسط بدنه ی پشتی نمایشگر. در کل این بدنه ی پشتی نمایشگر را از چند جهت می‌توان صعیف‌ترین قسمت در طراحی و تولید لپ تاپ K550VX دانست. ضخامت لپ تاپ حدودا 31.5 میلی‌متر است که البته این ابعاد برای لبه پشتی بوده و لبه جلویی حدودا 25 میلی‌متر است. این اندازه ضخامت یک نمونه خیلی معمولی و استاندارد در بین لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی به حساب می آید که جابجایی آن‌ها چندان سخت  نیست. هرچند که دستگاه هایی که که فقط برای بازی کردن طراحی شده‌اند، به دلیل تجهیز بودن به سیستم‌های خنک‌کننده قوی، ضخامت بیشتری دارند. از این رو لپ تاپ  K550VX امتیاز خوبی که برای امکان جابجایی می‌گیرد، اما از سمتی مشخصا سیستم خنک‌کننده عادی داشته و ممکن است در زمان بارگذاری‌های سنگین با مشکل بالا رفتن دما مواجه شود.

همچنین استفاده ازجنس  پلاستیک تا اندازه ای باعث کم شدن وزن این دستگاه هم شده است. به شکلی که وزن کلی آن همراه با باتری کمتر از 2.3 کیلوگرم است که البته وزن این لپ تاپ توسط شرکت سازنده 2.45 کیلوگرم اعلام شده است. البته این میزان وزن هم لپ تاپ K550VX را جزو محصولات سبک‌وزن قرار نمی‌دهد، اما باز هم از خیلی از دستگاه های مخصوص بازی که بدنه فلزی دارند کم وزن تراست. قاب این لپ‌تاپ به وسیاه ی دو لولای کوچک در دو طرف به نمایشگر متصل شده است که ثبات خوبی داشته و توانایی نگهداری نمایشگر در زوایای گوناگون را دارند و تا زاویه ی 150 درجه هم باز می‌شوند. باز کردن در دستگاه با یک دست هم کار تقریبا دشواری است و به زحمت می‌توان این کار را انجام داد. در زیر لپ تاپ هم دریچه‌ای برای دستیابی راحت به سخت‌افزارهای قابل ارتقاء تعبیه شده و برای عوض کردن قطعاتی مثل رم دیگر احتیاجی به باز کردن کل قاب زیرین دستگاه نیست.

برند ایسوس برای نمایشگر این لپ تاپ کاملا دو پهلو عمل کرده است. به شکلی که این نمایشگر مثل خیلی از دستگاه های مخصوص بازی گران‌قیمت، وضوح Full HD با استاندارد 1920x1080 پیکسل دارد و روکش مات دارد. عواملی که برای بازی‌کردن و نگاه‌کردن طولانی مدت به نمکایشگر خیلی مطلوب هستند. اما از طرفی برای کم کردن  قیمت نهایی دستگاه ، نمایشگر K550VX با فناوری تولید پنل TN ساخته شده که اکثرا در سری میان‌رده شاهد آن هستیم و از نمونه‌های حرفه‌ای از پنل IPS بهره می‌برند. این ترکیب باعث شده نمایشگر در کل کیفیت خوبی داشته باشد اما گستره ی دید محدود (به‌خصوص به صورت عمودی) بوده و رنگ‌ها هم وضوح و درخشندگی بالایی نداشته و در اصطلاح رنگ‌ها خیلی زنده نیستند. در بالای این نمایشگر هم یک وب‌کم معمولی HD قرارگرفته که برای برقراری تماس‌های تصویری آنلاین مطلوب بوده و دقت بالایی برای تهیه‌ی عکس و فیلم ندارد.

صولا لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به بلندگوهای قوی و به روز هستند وشرکت ایسوس هم در لپ تاپ های مدل G خود از بلندگوهای ساخت شرکت معتبر و صاحب‌نام Bang & Olufsen استفاده می‌کند. اما در K550VX خبری از این بلندگوهای جالب نیست و به یک نمونه‌ی معمولی Sonic Master ایسوس بسنده کرده است. البته همین اسپیکر ها هم صدای تقریبا خوبی داشته و برای تولید صدا در یک اتاق کوچک کافی هستند. زمانی که بخواهید به تنهایی با لپ‌تاپ به تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی بپردازید، همین اسپیکر ها برای شما کافی خواهند بود؛ هرچند که دقت و تفکیک صدای آنچنان بالایی ندارند. میزان بیس صدا هم آنچنان قابل‌قبول نیست. به همین علت در صورت ممکن ، استفاده از یک هدفون عالی را در کنار این دستگاه به شما توصیه می‌کنیم.

روی قسمت های بدنه ی این دستگاه انواع درگاه های کاربردی وجود دارد. به شکلی که روی لبه‌ی خلوت‌تر سمت راست شاهد یک پورت USB2.0، درایو نوری و محل اتصال قفل کنسینگتون هستیم. در مقابل روی لبه سمت چپ جک 3.5 میلی‌متری ترکیبی هدفون و میکروفون، دو عدد پورت USB 3.0، پورت LAN، پورت HDMI در ابعاد استاندارد، پورت VGA و محل کابل شارژر قرار گرفته‌اند. دریچه‌ی‌ خروج هوای گرم هم روی همین لبه قرار گرفته است. به همین علت به ناچار باید اکثر ابزارهای جانبی خود را در سمت راست  دستگاه قرار دهید و مخصوصا در زمان اتصال هارد اکسترنال که معمولا کابل‌های کوتاهی هم دارند، باید دقت کنید که ابزار جانبی شما اصلا جلوی دریچه‌ی هوا قرار نگیرد که گرمای خارج‌شده از آن به ابزار شما آسیب جدی وارد کند. روی لبه‌ی جلویی لپ تاپ هم اسلات کارت‌خوان و چند چراغ کوچک برای تعیین وضعیت سیستم موجود است. این دستگاه فاقد درگاه های حرفه‌ای مانند DisplayPort و پورت‌های نسل جدید مانند USB type-C می باشد، اما با این حال توانایی اتصال انواع ابزارها را دارد و به نظر می‌رسد که از این بابت با مشکل خاصی روبرو نشوید.

اتصالات بدون سیم این لپ تاپ هم مناسب و ایدئال بوده و شامل بلوتوث نسخه 4 و شبکه بی‌سیم WiFi با استاندارد 802.11a/b/g/n می‌شود. درست است که در بعضی  محصولات حرفه‌ای مخصوص بازی از شبکه‌های نیرومند و پیشرفته Killer استفاده می‌شود، اما برای این دستگاه انتظار دیدن چنین چیپ‌ستی را نداشتیم.

کیبورد این دستگاه از مدل جزیره‌ای با دکمه های کامل (شامل کلیدهای ماشین حساب در سمت راست) است. دکمه های حروف، ابعاد ۱.۵x۱.۵ میلی‌متر و دکمه های عدد ماشین حساب ابعاد ۱x۱.۵ میلی‌متر داشته و دکمه ها هم بسته به مدل کاربری اندازه ی مختلفی دارد. اندازه ی دکمه ها و چینش آن‌ها دقیقا همان چیزی است که در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ایسوس مثل G551 هم وجود دارد. به همین علت بازی‌کردن و تایپ‌کردن با این کیبورد آسان است. البته جنس دکمه ها و نحوه و اندازه فشار آن‌ها حس کار با کیبورد یک دستگاه رده‌بالا را به کاربر منتقل نمی‌کند، اما در کل عملکرد قابل‌قبولی دارد. برای نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به شکل و مدل یک دستگاه مخصوص بازی، ایسوس برای نوشتن حروف و اعداد روی دکمه ها از رنگ قرمز استفاده کرده است که در دید اول جالب است. اما به خاطر نداشتن نور پس‌زمینه، که یکی از نقص های این کیبورد محسوب می‌شود، هنگامی که نور زیادی به کیبورد تابیده شود، دیدن و تشخیص دادن حروف روی دکمه ها کمی سخت می‌شود و اگر بخواهید زمان طولانی با این کیبورد تایپ کرده و مرتب به دکمه ها نگاه کنید، این رنگ قرمز تا حدودی اذیتتان خواهد کرد.

تاچ‌پد این لپ تاپ یک نمونه‌ی یک‌تکه با کیفیت و حساسیت بالا بوده که برای اجرای کارهای عادی روزانه کاملا خوب است. دکمه ی جداگانه‌ای روی تاچ‌پد وجود ندارد و فقط محدوده‌ی دو کلیک چپ و راست با یک خط کوچک مشخص شده است. به غیر از فضای بالایی این تاچ‌پد، سایر سطوح آن قابلیت تاچ یا کلیک را دارد. گرچه همه دی سطح آن به لمس و حرکت انگشتان حساس است. به دلیل ابهاد تقریبا ۱۰.۵x۷.۵میلی‌متری این تاچ‌پد، به آسانی می‌توان فرمان‌های چند انگشتی شامل دو و سه انگشتی را روی آن اجرا کرد. خط جداکننده‌ی کلیک‌ها و حاشیه‌ی اطراف این تاچ‌پد هم به رنگ قرمز است تا در این فضا هم همان هارمونی رنگ‌های مشکی و قرمز وجود داشته باشد.

یک دستگاه حتی اگر در محدوده ی محصولات میان‌رده هم باشد، اگر بخواهد لقب مخصوص بازی را یدک بکشد باید سخت‌افزار قدرتمند داشته باشد. البته ایجاد این هماهنگی کار سختی است که سیستم سخت‌افزار قوی با عملکر بالایی داشته و در عین حال قیمت تقریبا کمی هم داشته باشد. به همین علت شرکت ایسوس در این سری از پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ اینتل از نسل Skylake استفاده کرده که در اکثر لپ‌تاپ‌های به روز شاهد وجود این مدل هستیم. به همین علت از بابت پردازنده‌ی مرکزی، K550VX کاملا نمره‌ی بالایی می‌گیرد. این پردازنده‌ی مرکزی ۶ مگابایت حافظه‌ی کش و فرکانس پایه‌ی ۲.۶ گیگاهرتز دارد که به آسانی از پس پردازش‌های سنگین و اجرای همزمان چند برنامه برمی‌ِآید. اما در کنار این پردازنده‌ی مرکزی، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GTX 950M با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی وجود دارد که اگرچه برای اجرای برنامه‌های گرافیکی و دیدن فیلم توان لازم دارد، اما برای اجرای بازی‌های روز با کیفیت بالا نمی شود روی آن حساب کرد. امروزه در دستگاه های مخصوص بازی حداقل از چیپ GTX 960M استفاده می‌شود که از این نظر K550VX در اجرای بازی‌های سنگین با کیفیت بالا توان کافی را ندارد. البته می شود همین بازی‌ها را روی سطح تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کرد. اندازه رم این مدل ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز می باشد. حافظه‌ی داخلی هم یک نمونه دو ترابایتی با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور بر دقیقه است که سرعتی معمولی برای خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. در کل این مجموعه‌ی سخت‌افزاری برای یک دستگاه مخصوص بازی حرفه‌ای کاملا معمولی و میان‌رده حساب می‌شود، اما از سمتی در این حدود قیمت کمتر دستگاهی را می‌توانید پیدا کنید که چنین قطعاتی داشته باشد. به همین علت این دستگاه با توجه به قیمتی که دارد امتیاز خیلی عالی از لحاظ سخت‌افزاری میگیرد.

برند ایسوس در این لپ تاپ از یک باتری لیتیوم یونی چهار سلولی با ظرفیت ۴۴ وات‌ساعت استفاده کرده است که  به‌رغم انتظاری که داشتیم کارایی آنچنان مطلوبی ندارد. در حالی که به نظر می‌رسید این باتری با هربار شارژ کامل قابلیت روشن نگه‌داشتن لپ تاپ تا حداقل ۵ ساعت را داشته باشد، اما با این حال در شرایط ترکیبی وب‌گردی با اتصال WiFi و پخش همزمان فایل تصویری با بیشترین نور نمایشگر، این عدد به حدود ۲ ساعت می‌رسد که خیلی رضایت بخش نیست. در حالی که شارژ دوباره‌ی کامل باتری تقریبا ۲ ساعت طول می کشد . البته نکته‌ی خوب درباره‌ی این باتری این است که توانایی جداسازی دارد. در کل خوب است همیشه شارژر این لپ‌تاپ را همراه خود داشته باشید.

در کل دستگاه K550VX ایسوس یک لپ تاپ موفق در بین کالا های هم‌قیمت خود حساب می‌شود اما به عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای مخصوص بازی نمی شود خیلی روی آن حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی قوی، نمایشگرFull HD با روکش مات، ‌تاچ‌پد عالی ، درگاه های مختلف و ضخامت و وزن مطلوب از جمله حسن های این لپ تاپ و بدنه‌ی پلاستیکی با روکش براق و توانایی بالای جذب اثرانگشت، پنل TN نمایشگربا وضوح متوسط و نداشتن نور پس‌زمینه‌ی کیبورد از جمله عیب های این لپ تاپ هستند.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد31.7 ~ 29.2 × 251 × 380 ميلي‌متر
وزن2.45 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6700HQ
فرکانس پردازنده2.6GHz up to 3.5GHz
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
حافظه ی cache6 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM16 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلیدو ترابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce GTX 950M GDDR5
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی4GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایشFull HD 1920x1080
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریSuper-Multi DVD
وبکمدارد
توضیحات وبکمVGA Web Camera
مشخصات اسپیکربلندگوهای استریو داخلی
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه Ethernet10/100/1000
پورت VGAدارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.02
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري مالتي‌مديا
نوع باتری4 سلولي
شارژدهی با تری5:00 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون پلیمر با ظرفیت 44وات‌ساعت
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
اقلام همراه لپ تاپکیف و ماوس اوریجینال ایسوس-شارژر و کابل برق -دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*