Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ايسوس - مدل - ROG GX700VO - A

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

برند «ایسوس» اخیرا یکی از به روز ترین و پر سر و صدا ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص‌بازی خود را به تعداد کم وارد بازارهای جهانی کرده و این کالا در کشور ما هم در وب سایت سامسونگ سنتر موجود است. این لپ تاپ که‌ مدل  ROG GX700VO‌ نام گرفته علاوه‌بر دقت ساخت بالا و سخت‌افزار خیلی قوی در حد یک کامپیوتر دسکتاپ،  به یک سیستم یکپارچه خنک‌کننده‌ی مایع تجهیز شده است که مثل یک ماژول به آسانی به لپ‌تاپ متصل شده و کار خنک‌سازی سخت‌افزارها را با عملکرد بیشتری نسبت به خنک‌کننده‌های بادی با فن انجام می‌دهد. در‌حال‌حاضر این مدل سیستم‌ها در بین کامپیوترهای دسکتاپ حرفه‌ای و رده‌بالا تاحدودی جا‌افتاده و کیس‌های زیادی هم تاامروز شناخته  شده‌اند که به‌صورت پیش‌فرض و کارخانه‌ای به این سیستم‌های به‌نسبت پیچیده تجهیز هستند؛ اما در لپ‌تاپ‌ها تا‌کنون این اتفاق نیفتاده بود که شرکت ایسوس برای اولین‌بار این کار را انجام داد.

با اینکه در بیشتر لپ‌تاپ‌های مخصوص‌بازی همه ی توجه‌ها به سمت قطعات داخلی و قابلیت سخت‌افزاری ست، در‌ لپ تاپ  GX700V‌ اوضاع اندکی متفاوت بوده و طراحی آن مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. به صورتی که این دستگاه از یک لپ‌تاپ و یک سیستم خنک‌کننده مایع تشکیل شده که در یک چمدان چرخ‌دار وجود دارند. خود لپ‌تاپ را می شود  به‌تنهایی استفاده کرد، اما قابلیت کاری آن تا حدود 40 درصد کم می شود و‌ لپ تاپ  GX700V‌ هنگامی فرم واقعی خود را پیدا می‌کند که ماژول جداگانه‌ی سیستم خنک‌کننده مایع را به آن متصل کنید. بدنه‌ی لپ‌تاپ از ترکیب جنس  فلز و پلاستیک تولید شده و طراحی عالی و متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های مخصوص‌بازی شرکت ایسوس دارد. برخلاف انتظاری که از یک محصول با قیمت بالا می‌رود و به‌نظر می‌ر‌سد باید بدنه‌ی تمام فلزی داشته باشد، در این مدل لایه‌ی زیرین و قسمت اطراف کیبورد و تاچ‌پد از جنس پلاستیک می باشد ؛ اما به خاطر استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جالب ، نه‌تنها این مورد اذیت کننده نیست، بلکه حتی استفاده ازجنس  پلاستیک برای قسمت داخلی لپ‌تاپ را می‌توان به چشم حرکتی حرفه ای نگاه کرد؛ چون که سطح پلاستیکی باعث می شود  حرارت داخلی را کمتر به مچ دستان شما انتقال دهد. از سمتی استفاده از جنس  آلومینیوم در قسمت های اطراف بخش داخلی و قاب پشت نمایشگر به بهترین شکل انجام گرفته و در ارتباط با شکل ظاهری‌ لپ تاپ  GX700V‌ تنها می شود از کلمه ی «عالی» استفاده کرد.

تولید سیستم خنک‌کننده‌ی مایع هم خیلی حرفه‌ای بوده و هیچگونه مشکلی  برای نصب اولیه ندارد. احتیاجی نیست مایعی را درون آن بریزید یا قطعه هایی را به هم متصل کنید، همه‌چیز از همان اول آماده است؛ در نتیجه به آسانی می شود می‌توان این ماژول را به دستگاه وصل کرد. کافی‌است دستگاه را در قسمت جلویی ماژول روی چهار پین فلزی قرار داده و اهرمی که در سمت بالایی ماژول قرار دارد به سمت پایین فشار دهید. حتی برای جدا‌کردن آن هم فقط کافی‌است یک دکمه را فشار دهید تا عمل جداسازی صورت گیرد.  همان طور که گفتیم به‌نظر می‌رسد اتصال به‌هم و جدا‌کردن از هم این دو قطعه بسیار راحت بود. نکته ی جالب اینجاست که این کار جداسازی آن‌قدر حرفه ای صورت می‌گیرد که حتی یک قطره از مایعی که در این سیستم در جریان می باشد در قسمت اتصال لپ‌تاپ به ماژول دیده نمی‌شود، اتفاقی که همیشه زمان استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مایع برای کامپیوترهای دسکتاپ با آن رو به رو بوده‌ایم.

این لپ‌تاپ به یک نمایشگر 17.3‌اینچی تجهیز است. اندازه ای که به نسبت نمونه‌های 15.6‌اینچی، برای یک دستگاه حرفه‌ای ویژه ی بازی بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. پنل نمایشگر با فناوری IPS‌ تولید شده و دقت تصویر Full HD‌ و روکش مات دارد. همه ی آنچه از نمایشگر چنین لپ‌تاپ مدل بالایی انتظار داشتیم. هرچند که هم اکنون  استاندارد‌ Full HD‌ بالاترین کیفیت در بین نمایشگر های لپ‌تاپ‌ها نیست و کیفیت های UHD‌ و 4K‌ هم وجود دارند؛ اما از آنجایی که تا امروز بازی‌های زیادی با کیفیت 4K‌ ساخته نشده‌اند،شرکت  ایسوس ترجیح داده در این دستگاه مدل بالا ی خود، دقت تصویر Full HD‌ را اساس کار قرار دهد تا همخوانی بهتری با بازی‌های روز داشته باشد؛ گرچه به درگاه های تصویری این دستگاه می شود مانیتورهای جداگانه 4K‌ وصل کرد و از کیفیت بالای آن‌ها لذت برد.

از نظر قابلیت صدای خروجی واقعا‌ لپ تاپ  GX700V‌ حرف ویژه ای برای گفتن ندارد. هرچند اسپیکر های این لپ‌تاپ کیفیت خوبی دارند، اما برای چنین لپ تاپ  ویژه ای انتظار داشتن اسپیکر های خاص‌تری را داشتیم؛ البته یک جک خروجی صدای‌ S/PDIF‌ روی این لپ تاپ وجود دارد که برای اتصال هدست‌های حرفه‌ای مخصوص بازی بوده و از کیفیت عالی برخوردار است.

کیبورد‌ لپ تاپ  GX700V‌ همه ی ویژگی های یک لپ تاپ حرفه‌ای را دارد. کیبورد جزیره‌ای با دکمه های بزرگ و چیدمان خوب و به نور پس‌زمینه‌ی قرمز که در سه حالت  قابل تنظیم تجهیز است. بعضی دکمه های کمکی مثل دکمه های ماکرو، باز‌کردن پنل‌ ROG‌ ایسوس و دکمه ی دسترسی سریع به برنامه فیلم‌برداری با وب‌کم هم در مجموعه این صفحه کلید وجود دارند. کلیدهای نرم با سرعت پاسخ‌گویی بالا هم از دیگر ویژگی های این صفحه کلید هستند. بااین‌حال، پیش از این چیزی شبیه به این کیبورد را روی لپ‌تاپ‌های با قیمت پایین  و معمولی‌تر مخصوص‌بازی برند ایسوس مثل مدل‌ G551‌ هم دیده‌ایم و شاید اگر دیزاین و رنگ‌بندی متفاوتی نداشت، خیلی جذاب نبود؛ چراکه روی بغضی از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت ویژه ی بازی مثل GT80S TITAN SLI‌ برند MSI‌ کیبورد مکانیکی را میبینیم که عملکرد آن با اختلاف بهتر از صفحه کلید لپ تاپ GX700V‌ ایسوس می باشد.

زیر کیبورد یک تاچ‌پد بزرگ وجود دارد که شامل یک پد و دو دکمه ی بزرگ است. این دو دکمه ی بسیار نرم و روان بوده و کار کردن با آن‌ها در کنار سطح صاف و خیلی حساس پد کاملا رضایت بخش است است. هرچند که به طور کلی تاچ‌پد برای بازی کردن کاربردی ندارد و باید یک عدد  ماوس در کنار این لپ‌تاپ داشته باشید؛ گرچه یک ماوس مخصوص بازی در پکیج این لپ‌تاپ موجود است که برای شروع کار کافی‌ می باشد؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد کسی که‌ لپ تاپ  GX700V‌ را خریداری می‌کند یک ماوس حرفه‌ای و رده‌بالا هم همراه آن تهیه نکند.

درگاه های زیاد و متنوعی هم روی لبه‌های دو سمت لپ تاپ قرارگرفته‌اند که می شود انواع ابزارهای جانبی و مانیتورهای جداگانه را به آن وصل کرد. روی لبه سمت چپ لپ تاپ دو در گاه USB 3.0، ورودی میکروفون، جک 3.5‌میلی‌متری خروجی هدفون و کارت‌خوان لپ تاپ قرار گرفته است.

تهدد درگاه ها در سمت دیگر لپ تاپ متنوع‌تر می باشد. لبه‌ی راست میزبان درگاه های شبکه‌ Ethernet، درگاه USB‌ Type-C، درگاه Thunderbolt، درگاه‌ mini-Display‌ Port،‌ درگاه HDMI، و یک پورت‌ USB 3.0‌ دیگر است. واقعا در‌ لپ تاپ  GX700‌ به هیچ عنوان  نباید نگران کمبود اتصالات باشید.

لبه‌ی پشت دستگاه دارای سوراخ‌ها و اتصالاتی است که سیستم خنک‌کننده‌ی مایع را به لپ تاپ متصل می‌کند.

لبه‌ی قسمت جلویی هم دارای هیچ کونه  پورت یا اتصالی نیست. لپ‌تاپ ایسوس‌ ROG GX700‌ دارای شبکه بی‌سیم‌ Wi-Fi‌ با استاندارد 802.11 ac‌ است که از سریع‌ترین و قوی‌ترین فرکانس موجود استفاده می‌کند. این لپ تاپ دارای بلوتوث داخلی هم می باشد .

در اسکلت سخت‌افزاری لپ تاپ  GX700V از قطعات به‌روز و بسیار قوی ای استفاده شده است که با اتکا به آن‌ها می شود به روز ترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز را با نهایت کیفیت و نرخ فریم بالا اجرا کرد. پردازنده مرکزی Core i7 6820HK اینتل، 32 گیگابایت رم DDR4‌ و حافظه‌ی‌داخلی 512 گیگابایتی‌ SSD‌ همگی به‌تنهایی اجزای خیلی قدرتمندی هستند که روی کمتر دستگاهی شاهد آن‌ها هستیم؛ اما حسن اصلی این لپ‌تاپ پردازشگر گرافیکی‌ Nvidia GeForce GTX 980‌ آن است که به هشت گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع‌ GDDR5 تجهیز شده است. این پردازشگر از کلاس قطعات دسکتاپی محسوب شده و از قوی‌ترین نمونه‌ی ویژه ی لپ‌تاپ‌ها، یعنی‌ GeForce GTX 980M‌ تقریبا 40 درصد قوی‌تر است؛ البته اگر می‌خواهید که به بالاترین سطح قابلیت این قطعات دسترسی پیدا کنید باید حتما سیستم خنک‌کننده‌ی مایع را به دستگاه متصل کنید. در تستی که ما با این دستگاه گرفتیم و بازی‌ Fallout 4‌ را با آن اجرا کردیم، هنگامی که سیستم خنک‌کننده به لپ‌تاپ وصل باشد بازی روی تنظیمات گرافیکی‌ Ultra‌ به آسانی و با نرخ فریم بالا (حتی در محیط‌های بسیار باز) اجرا می‌شد؛ اما هنگامی که سیستم‌خنک‌کننده را جدا کردیم در بعضی صحنه‌ها با اندکی افت فریم و رده رده شدن تصویر مواجه شدیم؛ گرچه در بعضی بازی‌ها با همین افت فریم کوچک هم رو به رو نشدیم، اما به هر شکل همه ی ابهت و تمایز‌ لپ تاپ  GX700V‌ هنگامی  نمایان شد که از سیستم خنک‌کننده استفاده کردیم.

برند ایسوس یک باتری شش سلولی لیتیوم-یونی با ظرفیت 93 وات‌ساعت در این لپ‌تاپ به کار برده است که قابل جدا‌کردن هم نیست. با اینکه این باتری در دید اول ظرفیت بالایی دارد، اما اصلا حتی فکر این را هم نکنید که دستگاه و سیستم‌خنک‌کننده آن را بدون اتصال مستقیم به برق استفاده کنید؛ زیرا در این حالت باتری کمتر از یک ساعت دوام خواهد  آورد و به سرعت هم عملکرد سیستم به خاطر کم شدن توان ورودی کم می شود.

همان‌طور که گفتیم این لپ‌تاپ بسته‌بندی بی‌نظیر و عالی ای دارد. در اولین مرحله که با یک جعبه مقوایی خیلی بزرگ مشکی رنگ مواجه شدید  که در دو طرف آن تنها لوگوی چشم قرمز رنگ‌ ROG‌ ایسوس دیده می‌شود و هیچ شکل یا عبارتی روی آن وجود ندارد . از درون این کارتن هم یک چمدان مشکی رنگ خارج خواهد شد که از جنس پلاستیک فشرده ساخته‌شده و روی در آن لوگوی چشم‌ ROG‌ به همراه عبارت‌ The Choice of Champions‌ (انتخاب قهرمانان) حک شده است. لبه‌ها و قسمت‌هایی از دستگیره آن هم از جنس فلز مسی رنگ می باشد . این چمدان چهار چرخ و سه دستگیره در قسمت‌های گوناگون دارد که دقیقا مانند یک چمدان سفری می‌توان آن را در حالت‌های مختلف  جابه‌جا کرد.

درون چمدان همه‌چیز کاملا مرتب و بدون نقص بوده و لپ‌تاپ به همراه کابل‌های برق و ماوس در یک سو و سیستم خنک‌کننده و آداپتورها در سوی دیگر وجود دارند ؛ البته در زمان  باز کردن چمدان به خصوص برای بار اول باید مراقب باشید که در چمدان را به زمین نزنید، چون که لپ‌تاپ در همین جا قرار گرفته است. وجود دو آداپتور هم به این علت است که یکی از آن‌ها که اندازه ی بزرگ و وزن زیادی هم دارد، و برای  اتصال به سیستم خنک‌کننده است. هنگامی که این ماژول به دستگاه متصل است، با این شارژر هم سیستم خنک‌کننده فعال می‌شود و هم لپ‌تاپ شارژ خواهد شد ؛ اما برای استفاده‌ی تنها از لپ‌تاپ باید از شارژر دوم آن استفاده کنید.

یکی از ایراداتی که در این چمدان به‌چشم می‌خورد این می باشد که هیچ جایی برای قرار دادن ماوس، کیبورد یا هدست اضافه در آن وجود ندارد و اگر این ابزارها را داشته باشید (که به حتما خواهید داشت) باید هم این چمدان، یک کیف دیگر هم برای حمل و نقل این ابزارهای جانبی با خود حمل کنید.

کل لپ تاپ GX700V‌ یک لپ‌تاپ کاملا استثنایی و لوکس است و برای کاربران خاصی تولید شده که می‌خواهند با دیگران متفاوت باشند. این دستگاه تولید خیلی محدودی در سراسر دنیا داشته و قرار نیست آن را دست کاربران معمولی ببینید. به‌نوعی ایسوس با‌ لپ تاپ  GX700V‌ قابلیت خود در دیزاین لپ‌تاپ را به رخ دیگر رقیبان کشیده و اولین لپ‌تاپ مخصوص‌بازی مجهز به سیستم‌خنک‌کننده‌ی مایع را کاملا جداگانه طراحی کرده است. این دستگاه ازنظر  قیمت و عملکرد در قیاس با سایر لپ‌تاپ‌ها مثل خودروهای سوپراسپرت در مقابل خودروهای شهری می باشد، پس آن را با همان خودروهای سوپراسپرت مقایسه کنید.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد33-35 × 309 × 429 ميلي‌متر
وزن3.6KG - 4.8KG with Water Cooling System کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6820HK
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.7GHz up to 3.6GHz
حافظه ی cache8 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM32 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلی512 گیکابایت
نوع حافظه ی داخلیSSD
مشخصات حافظه ی داخلیPCIE x 4
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce GTX 980 GDDR5
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی8GB
اندازه صفحه ی نمایش17 اينچ
نوع صفحه ی نمایشIPS LCD
دقت صفحه ی نمایشFull HD 1920x1080
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشصفحه نمایش 17.3 اینچی با نسبت تصویر 16:9
توضیحات پورت Thunderboltیک عدد پورت Thunderbolt 3
درایو نوریفاقد درايو نوري
وبکمدارد
توضیحات وبکمHD Web Camera
مشخصات اسپیکرASUS Sonic Studio
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بي سيم Wi-Fiدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه Ethernetگیگابیتی
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.03
تعداد پورت USB 2.00
پورت USB Type-cدارد
پورت Thunderboltدارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیمخصوص بازي
نوع باتری6 سلولي
توضیحات باتریباتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 93 وات‌ساعت
سیستم عاملMicrosoft Windows 10
نسخه سیستم عاملنسخه‌ی 64 بیت
امکانات دیگرسیستم خنک کننده آبی جداگانه -یک عدد پورت USB 3.1 Type-C -مجهز به یک عدد پورت mini DisplayPort -کیبورد فارسی
اقلام همراه لپ تاپچمدان چرخ دار اوریجینال ایسوس -یک عدد داک سیستم خنک کننده آبی -ماوس اوریجینال ایسوس -شارژر و کابل برق-دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*