Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي لنوو -مدل Ideapad 100-G

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

کلیه لپ تاپ های مدل آیدیاپد ۱۰۰ به نسل پنجم پردازنده‌های مرکزی Core i3 و Core i5 با معماری «برادول» (Broadwell) تجهیز شده‌اند. شرکت لنوو برای این لپ‌تاپ‌های میان‌رده، پردازنده‌های مرکزی با ولتاژ کم (ULV) طراحی کرده است؛ پردازنده‌های ULV، مصرف انرژی پایین تری نسبت به سری های معمولی دارند و این وضعیت روی شارژدهی باتری دستگاه تاثیر خوبی می‌گذارد. اما به جای آن، قدرت تقریبا کمتری هم دارند و برای انجام محاسبات خیلی سنگین مطلوب نیستند. برای مصرف کننده ای که نمی‌خواهد با چند برنامه به طور یکجا کار کند یا به طور حرفه‌ای به ادیت تصویر بپردازد، پردازنده‌های مرکزی Core i3 مناسب خواهند بود؛ ولی مدل‌هایی که دارای پردازنده‌های Core i5 هستند، غیر از این موارد، تجربه‌ی کاری بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

غیر از موضوع پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی هم، عامل تاثیرگذاری در انتخاب مدل مورد نیاز هرکس خواهند بود. مدل‌های گوناگون لپ تاپ های آیدیاپد ۱۰۰، یا از پردازنده‌ی گرافیکی GeForce 920M بهره می برند، یا اصلا پردازنده‌ی گرافیکی مجزایی ندارند و به همان تراشه‌ای اکتفا می‌کنند که روی پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد. مدل‌هایی که  پردازنده‌ی گرافیکی جدا دارند، غیر از اینکه برای ویرایش عکس و ویدیو بهترند، امکان اجرای بعضی بازی های سبک، مثل فیفا۱۶ را با حداقل تنظیمات دارند. این به گونه ای است که مدل‌هایی که پردازنده‌ی گرافیکی مجزا ندارند، به هیچ وجه برای بازی‌های کامپیوتری مناسب نیستند.همه ی مدل‌های سری آیدیاپد ۱۰۰، چهار گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی دارند؛پس ایراد خاصی از نظر روان‌بودن رابط کاربری ویندوز و ذخیره‌ی اطلاعات خصوصی مصرف کننده وجود نخواهد داشت.

کل مدل‌های سری آيدیاپد ۱۰۰ از باتری‌های لیتیوم-یون با ظرفیت ۲۴ وات‌ساعت بهره می برند که طبق گفته این شرکت ، می‌تواند تا حداکثر ۳ ساعت شارژ آن دوام بیاورد. تست های گوناگون هم،نتایجی تقریبا یکسان نشان می‌دهد. با یک بار شارژ 100% این لپ‌تاپ‌ها، باتوجه به مدل پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی، می‌توان بین دو و نیم تا سه ساعت، به مرورگری اینترنت ادامه دهید. نتیجتا، مصرف کنندگان آیدیاپد ۱۰۰، باید  همیشه شارژر با خود داشته باشند. گفتنی است که باتری آيدیاپد ۱۰۰  قابل‌ جایگزینی نیست.

یکی از قطعات خیلی مهم وگران یک لپ‌تاپ، صفحه‌نمایش آن است. این مسئله باعث می‌شود که  وقتی شرکتی تصمیم دارد یک لپ‌تاپ رده‌ متوسط و ارزان‌قیمت را عرضه کند، نمایشگری پایین‌رده و معمولی برایش طراحی کند. مدل‌های آیدیاپد ۱۰۰ هم طبق این مسئله تولید شده اند. در کل مدل‌های این سری، نمایشگرهای ۱۵ اینچی با پنل LCD و فناوری TNبه کار گرفته شده است. فناوری TN، هزینه‌یزیادی برای تولید ندارد؛ ولی ، نمی‌تواند رنگ‌های وضح و شفافی عرضه کند و زوایای دید آن هم زیاد نیست؛ به صورتیکه که اگر از گوشه به نمایشگر نگاه کنید، رنگ‌های نمایشگر درست به نظر نمیاد. جدا از فناوری، دقت نمایشگر 1366x768  پیکسل است که اکنون برای نمایشگرهای ۱۵ اینچی، پایین ترین حد به حساب می آید. بیشترین مقدار روشنایی و نسبت کنتراست تصویر هم زیاد جالب نیست. همچنین،روکش مات برای خودداری از انعکاس تصویر فضای بیرون ندارد . به طور کل می توان گفت که نمایشگر آیدیاپد ۱۰۰، یک نمایشگر رده میانی است و زیاد جالب نیست.

در بالای کیبورد لپ تاپ، یک شبکه وجود دارد که زیرآن، تک بلندگوی دستگاه طراحی شده است. علت به کارگیری لنوو از یک تک بلندگو به جای دو بلندگوی استریو واضح نیست؛ ولی به نظر می آید این شرکت برای بالا نرفتن قیمت سری آیدیاپد ۱۰۰، همه عوامل را در نظر گرفته است! برای کاربری که استفاده‌ی زیادی از بلندگوی لپ‌تاپش ندارد، این بلندگوی مونو، مناسب می باشد؛ اما برای دیدن فیلم یا گوش‌کردن به موسیقی، پیشنهاد می کنیم که از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده شود.

کل بدنه‌ی آیدیاپد ۱۰۰ از پلاستیک ساخته شده است و هیچ گونه از فلزات یا مواد اولیه‌ی اعلادر آن به کار گرفته نشده است. شکل لپ تاپ بسیار ساده است . بدنه کاملا به رنگ مشکی است و روکشی مات دارد تا  اثرانگشت و چربی دست روی آن نماند. کیفیت بدنه هم برای دستگاهی در این رده قیمتی خوب است؛ فشار به بدنه، مخصوصا قسمت های اطراف کیبورد، امکان  فرورفتگی را دارد.همچنین، قاب نمایشگر هم ممکن است با فشاردادن، خمیده شود. غیر از این ها، کیفیت ساخت بدنه، مطلوب است و  ضربات و فشارهای واردشده را می تواند تحمل کند.

تعداد درگاه‌ها و اتصالات را هم برای این لپ تاپ ، کمترین حد ممکن می باشد؛ روی لبه‌های کناری لپ تاپ، خروجی تصویری HDMI، یک درگاه شبکه و دو درگاه USB  وجود دارد که یکی از این دو، شامل استاندارد USB 3.0 است. توجه کنید که عموما، یکی از دو درگاه USB توسط ماوس یا پایه‌ی خنک‌کننده پر می‌شود؛ بنبراین بهتر است در کنار آیدیاپد ۱۰۰، یک هاب USB هم تهیه کنید.

برعکس بیشتر لپ‌تاپ‌های شرکت لنوو که دارای کیبوردی با کلیدهای خمیده برای افزایش ارگونومی می باشند، آیدیاپد ۱۰۰ از کلیدهایی تخت و مربعی‌شکل بهره می برند. این کلیدها با ترتیب چینش جزیره‌ای (Chiclet) روی کیبورد تعبیه شده اند که ابعاد بزرگی دارند و فاصله‌ی بینشان هم مناسب است؛ اما نور پس‌زمینه ندارند.تجربه‌ی استفاده از کیبورد آیدیاپد ۱۰۰ با کیبوردهای AccuType سری های گران‌ قیمت این شرکت نمی شود قیاس کرد؛ ولی با این حال، ایرادی در کیبورد این لپ‌تاپ وحود ندارد. کلیدها، فضای مناسب برای حرکت دارند و می‌توان با سرعت بسیار خوبی با آن‌ها کار کرد.

در پایین کلید Space، تاچ‌پد لپ‌تاپ تعبیه شده است؛ این تاچ‌پد با ابعادی تقریبا ۱۰۰ در ۶۰ میلی‌متر و پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی،  برای  کارهای عادی مناسب است. همچنین سطح تاچ‌پد بسیارحساس است وکلیه امورات کاربر را به‌سرعت تشخیص می‌دهد. برای کاربری که با لپ‌تاپش غیر از کارهای عادی، کار خاصی ندارد، این تاچ‌پد مناسب است و  نصب ماوس جداگانه لازم نمی باشد؛ مخصوصا در این لپ تاپ که با محدودیت درگاه‌های USB، بهتر است که یکی از آن‌ها را با ماوس پر نکنیم.

آیدیاپد ۱۰۰ یک لپ‌تاپ معمولی با امکانات ضعیف و کیفیت متوسط است و برای کسانی خوب است که می‌خواهند با کمترین هزینه،  یک کامپیوتر شخصی قابل‌حمل بخرند. شارژدهی کم باتری، مهم‎ترین نقص این مدل است و سبب می گردد تا کاربر آیدیاپد ۱۰۰، مجبور شود  شارژرش را همه جا با خود داشته باشد. اما در مابقی بخش ها، آیدیاپد ۱۰۰ با در نظر گرفتن  قیمت بسیار خوبش، مشکل خاصی ندارد و می‌تواند به‌ آسانی از پس یک سری کارهای روزمره مثل مرورگری اینترنت، کار با نرم‌افزارهای آفیس، تماشای فیلم و گوش‌کردن به موسیقی برآید.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد22.6 × 265 × 378 ميلي‌متر
وزن2.3 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i3
مدل پردازنده5005U
محدوده سرعت پردازندهتا 2.0GHz
فرکانس پردازنده2.0GHz
حافظه ی cache3 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM4 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR3
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce 920M
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی2GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1366x768
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
صفحه ی نمایش ماتندارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریDVD±RW
وبکمدارد
توضیحات وبکم0.3M single microphone
مشخصات اسپیکربلندگوی داخلی 1.5 وات
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11b/g/n
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه Ethernet10/100
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.01
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري عمومي
شارژدهی با تری4:00 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 32 وات‌ساعت
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق - دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*