Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

محافظت از کل اعضای خانواده با تقویت امنیت دیجیتالی توسط والدین

کودکان نسبت به ورزشکاران مشغول در رشته‌های ورزشی مخاطره‌آمیز بیشتر خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند. اما وقتی که والدین از بچه‌ها در برابر این زد و خوردها، کبودی‌ها و صدمات تا جراحات جدی‌تر محافظت می‌کنند؛ از تهدید دیگری مانند اینترنت که کمتر به چشم می‌آید غافل می‌شوند. با این‌که اینترنت از بسیاری جهات زندگی ما را راحت‌تر کرده است اما می‌تواند خانواده را آسیب‌پذیر کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم امنیت دیجیتالی به اندازه کلاه ایمنی یا زانوبندهای دوچرخه مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

خبر خوب این‌که انجام اقدامات محافظتی به نسبت ساده است. برای این‌که اطلاعات خصوصی خانواده‌تان در دسترس افراد اشتباه قرار نگیرد، لازم است راه‌های دسترسی احتمالی به اطلاعات شخصی و خصوصی‌تان را ایمن کنید. با این سه روش مهم کنترل‌های والدین، رمزهای عبور و استفاده از برنامه شروع کنید. با تقویت روش‌های دفاعی خود هم در حالت آفلاین و هم در حالت آنلاین، امنیت دیجیتالی همه اعضای خانواده را تأمین کنید.

کنترل‌های والدین خط‌مقدم امنیت دیجیتالی خانواده است
ترفندهای زیادی برای محافظت از اعضای خانواده در حالت آنلاین وجود دارد. توجه والدین باید هم به شکاف‌های امنیتی خودشان باشد و هم بر استفاده فرزندانشان از اینترنت نظارت داشته باشند. نظارت بر زمان استفاده از دستگاه‌ها، دسترسی به اینترنت، محتوای نامناسب نسبت به سن، صرف نظر از تعاملات اجتماعی مشکل‌ساز از طریق چت کردن (زورگویی کردن یا مورد زورگویی قرار گرفتن) از جمله این موارد است و همین‌طور موارد بیشمار دیگری که باید به آن‌ها توجه کرد.

والدین می‌توانند به دقت فرزندانشان را تحت کنترل داشته باشند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Boomerang، که تحت پشتیبانی Samsung Knox قرار دارد؛ تماس‌هایشان را بررسی و حرکاتشان را ردیابی نمایند و بر متن‌های نامناسب نظارت داشته باشند، بدون این‌که مجبور شوند مدام آن‌ها را مورد بازجویی قرار دهند. والدین باید برنامه‌هایی را که کودکان دانلود می‌کنند مورد تأیید قرار دهند و به زمان استفاده آن‌ها از این دستگاه‌ها نظارت داشته باشند. همین‌طور مهم است این کنترل‌ها را با مکالمات واقعی تکمیل کنید. از کودک خود سوال کنید تجربه آنلاین برای او چگونه است، این‌که چه چیزی آن را عالی می‌کند و پیمایش در چه مواردی برای او مشکل است. گذشته از این، داشتن ارتباط و گفتگوی قوی و مناسب همیشه مؤثرترین و کامل‌ترین روش کنترل والدین است.

امنیت دیجیتالی برای حساب‌های شما به یک رمز عبور قوی وابسته است
بیشتر والدین تعداد زیادی حساب باز می‌کنند تا برای آینده خانواده‌شان استفاده نمایند؛ حساب پس‌انداز و بازنشستگی تا پرتال‌های بعد از مدرسه و سرویس لیست‌های پستی والدین، نظارت دقیق بر حریم خصوصی همه این حساب‌ها با دو چیز شروع می‌شود اطلاعات ورود به سیستم و رمز عبور، این‌جا همان‌جایی است که امنیت شروع می‌شود. مهم‌ترین قسمت انتخاب رمز عبور قوی (با اعداد، حروف کوچک و بزرگ و همین‌طور نمادها) و استفاده پسورد متفاوت برای هر حساب می‌باشد.

برای رسیدن به همه این موارد، به یک مدیر رمز عبور نیاز دارید که بتواند همه اطلاعات ورود به سیستم و رمزهای عبور شما را در یک مکان نگه دارد و مرتب به شما یادآوری کند رمز عبورتان را تغییر دهید. زمانی که از برنامه‌های مدیر پسورد استفاده می‌کنید یا وارد حساب‌هایتان می‌شوید، حتماً از دستگاهی استفاده کنید که خود آن هم محافظت شده باشد. گوشی هوشمند گلکسی S21 محافظت شده با Knox با موارد امنیتی همچون نظارت بر مجوز برنامه و رمزگذاری داده‌ها در حالت غیرفعال ارائه می‌شود که مطابق با الزامات نظامی و دولتی ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

محافظت از بچه‌ها یعنی مراقبت از آن‌ها در برابر فیشینگ
اینترنت به خصوص برای کودکان جایی است که درباره هر موضوعی می‌توانند به سرعت چیزهایی یاد بگیرند. اما همه این قابلیت‌های اتصال یک خطر بالقوه هم دارند، کاربران بد می‌توانند با استفاده از فیشینگ اطلاعات هر برنامه، بازی یا وب‌سایتی که فرزندتان مرتب از آن استفاده می‌کند یا ممکن است بازدید کند دسترسی داشته و از آن‌ها سوء‌استفاده کنند. به عنوان مثال یک فیشر به کودکتان می‌گوید این تبلیغ را که مربوط به تی‌شرت‌های رایگان یا توکن‌های بازی است ببیند و او را متقاعد می‌سازد که رمز عبور خود را وارد کند. قسمت بد ماجرا این است که فیشر بعد از این به حساب آن‌ها دست پیدا می‌کند و به همه اطلاعات شخصی فرزندتان و همین‌طور هر کارت اعتباری که به این حساب وصل است و هر داده خصوصی دیگری که فرزندتان یا شما دارید دسترسی کامل پیدا می‌کند؛ نیازی به گفتن هم نیست که فرزندتان هرگز این تی‌شرت رایگان را دریافت نخواهد کرد. گلکسی S21 محافظت شده با Samsung Knox از امنیت جداسازی برنامه برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز برنامه‌های نامناسب مانند اپلیکیشن‌هایی که ممکن است فرزندتان دانلود کند استفاده می‌کند. محافظت از خانواده در حالت آنلاین با دستگاه‌های هوشمند و ایمن شروع می‌شود.

برای جلوگیری از این مورد، لازم است والدین پروتکل‌های محافظتی مربوط به تبلت‌ها یا تلفن‌هایی را که فرزندانشان استفاده می‌کنند مورد بررسی و مطالعه قرار دهند. علاوه بر نصب کنترل‌های والدین و انجام اقدامات مربوط به حفظ حریم خصوصی، لازم است با فرزندانتان درباره ایمن ماندن در اینترنت صحبت کنید و زودتر این کار را انجام دهید. مطمئن شوید آن‌ها می‌دانند چه چیزهایی را نباید با غریبه‌ها به اشتراک بگذارند؛ آدرس، نام کامل، نام اعضای خانواده و اگر فردی دنبال این اطلاعات بود به والدین اطلاع دهند، امنیت دیجیتالی برای والدین از اینجا شروع می‌شود.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی