Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

مصاحبه اختصاصی مدیر عامل سامسونگ با رسانه ها....

1394/07/12

رقابت با شرکت های اروپایی را فرصت میدانیم

نشست مطبوعاتی مهندس میرصادقی مدیر عامل شرکت سامسونگ در ایران با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی در محل کارخانجات سامسونگ در ایران برگزار شد. در این نشست مطبوعاتی میرصادقی ضمن پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران، برنامه های شرکت سامسونگ برای حضور در بازار ایران در دوران پس از تحریم را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار مجله، مهندس میرصادقی در ابتدای این نشست مطبوعاتی درباره سو تفاهم های بوجود آمده در خصوص عملکرد شرکت های کره ای در دوران سخت تحریم های بین المللی بر علیه کشورمان گفت کلیه شواهد و مستندات حاکی از آن است که شرکت لوازم خانگی سامسونگ و سایر شرکت های کره ای حاضر در بازار ایران، در دوران سخت تحریم در کنار مردم و دولت ایران بوده و هیچگاه پا پس نکشیده اند.مهندس میر صادقی مدیر عالم سامسونگ

 

وی در پاسخ به این سو تفاهم که چون شرکت های کره ای در دوران تحریم با ایران همکاری نکرده اند پس الان در دوره پس از تحریم باید شرایط سخت تری برای حضور آنان وضع کرد افزود: سامسونگ در اوج تحریم ها کارخانه لوازم خانگی خود در ایران را افتتاح کرد. بسیاری از دستگاه های این کارخانه با سختی فراوان و دور زدن تحریم ها وارد ایران شد تا با راه اندازی خط تولید، به نیاز بازار ایران پاسخ دهیم.

وی در همین رابطه افزود: در 20 سال گذشته کارخانجات لوازم خانگی سامسونگ بیشترین همکاری را با ایران داشته است و در جریان راه اندازی کارخانجات سام الکتریک شرکت های کره ای از هیچ کمکی به همکاران ایرانی خود دریغ نکردند.

مهندس میرصادقی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه این شرکت برای حضور در بازارهای منطقه گفت: واقعیت امر این است که در اطراف ایران بازاری با ظرفیت 300 میلیون نفر وجود دارد که برای هر تولید کننده ای جذاب است. بنابراین شرکت سامسونگ در نظر دارد با گسترش خطوط تولید خود در ایران، ضمن برطرف کردن نیازهای بازار داخلی، حضوری فعال در بازار کشورهای اطراف ایران نیز داشته باشد.

مدیر عامل کارخانجات تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران در همین رابطه افزود: با توجه به آنکه لوازم خانگی جز کالاهای حجیم به شمار آمده و بیشترین هزینه های آن مربوط به حمل و نقل محصولات تولیدی است، کشور ایران می تواند پایگاه مناسبی برای تولید محصولات و ارسال آن به کشورهای اطراف و منطقه باشد.

وی افزود: سیاست ما این است که در درجه اول در بازار عراق حضور یابیم و بعد از آن به فکر بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

میرصادقی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد نگرانی از حضور شرکت های اروپایی در بازار ایران تصریح کرد: حضور این شرکت ها در بازار ایران برای شکرت سامسونگ تهدید به شمار نمی آید بلکه سامسونگ به این حضور به مثابه یک فرصت نگاه می کند تا بتواند با ارایه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب، طعم رقابت با شرکت های معتبر اروپایی را احساس کند.

میرصادقی در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانجات تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران 70 درصد ارزش افزوده به همراه داشته و موجب صرفه جویی ارزی در کشور شده است، افزود: استقبال ایرانی ها از محصولات سامسونگ باعث شده است تا در خانه هر ایرانی حداقل یک محصول تولیدی سامسونگ وجود داشته باشد که این امر باعث شده است از بسیاری از رقبای خود در بازار جلوتر باشیم.

وی با اشاره به رشد تکنولوژی در تولید لوازم خانگی افزود: کارخانجات تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران تنها به فکر تولید و ارایه محصول به بازار نیستند بلکه در این واحدهای تولیدی تمرکز بسیار زیادی به امر پژوهش و تحقیقات داریم.

وی در همین رابطه تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه تولید تلویزیون موفق شده ایم تکنولوژی تولید تلویزیون های DIM را به دست آوریم که با تولید این تلویزیون ها، ایران اولین کشور در منطقه و سومین کشور در جهان خواهد بود که این نسل از تلویزیون ها را تولید خواهد کرد.

به گفته میرصادقی کارخانجات تولید لوازم خانگی سامسونگ سعی دارند با بومی سازی تحقیقات در ایران محصولی را تولید کنند که در بازارهای جهانی حضوری موفق داشته باشد.

میرصادقی با اشاره به اشتغال زایی کارخانه تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران تاکید کرد: با افتتاح این کارخانه موفق شده ایم برای تعداد بسیار زیادی از جوانان ایران در هر سطحی اشتغال ایجاد کنیم که به مرور زمان و با افتتاح و گسترش خطوط جدید تولیدی جوانان بیشتری جذب این شرکت خواهند شد.

بازدید خبرنگاران از خطوط تولید سامسونگ

گفتنی است در حاشیه نشست مطبوعاتی مدیرعامل کارخانجات تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران، برنامه بازدید خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی از سالن های تولیدی کارخانجات سامسونگ در ایران برگزار شد. در این برنامه که با استقبال گسترده خبرنگاران رسانه های گروهی همراه بود، مسوولین بخش های مختلف کارخانجات سامسونگ در ایران توضیحات لازم در خصوص چگونگی تولید و مونتاژ محصولات سامسونگ در ایران را ارایه دادند.

در این برنامه خط های تولید و مونتاژ محصولات مختلف سامسونگ از قبیل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و ... مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

خط های 1 و 2 تولید و مونتاژ لباسشویی با ظرفیت تولید 800 و 1400 دستگاه لباسشویی در هر شیفت، خط تولید پیش مونتاژهای مکانیزم داخل لباسشویی، خط پرس ورق رنگی، سالن تزریق مواد پلیمری، خط SMD (تکنولوژی نصب قطعات بصورت سطحی)، خطوط رنگ از جمله قسمت هایی بود که خبرنگاران از آن بازدید کرده و از چگونگی تولید محصولات لوازم خانگی سامسونگ آگاه شدند.

در جریان این بازدید مسوولین قسمت های مختلف کارخانه توضیحات کاملی از نحوه کار ارایه و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

سامسونگ سنتر

WWW.SAMSUNGCENTER.IR

به نقل از ماهنامه اتحادیه لوازم خانگی

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی