Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ برای خرید در رنج های مختلف


گوشی های گیمینگ به نوعی خاص هستند، قیمت‌شان سر به فلک کشیده و در ایران هم به همین راحتی پیدا نمی‌شوند! پیشرفت روزافزون بازی های موبایلی باعث شده است تا اکثر سازندگان گوشی هوشمند به فکر خط تولیدی مستقل، مختص گوشی‌های گیمینگ باشند. شرکت‌هایی مانند شیائومی، ایسوس، لنوو و نوبیا از جمله شرکت‌هایی هستند که نگاه ویژه‌ای به سری گوشی‌های مخصوص بازی خود دارند.

برخی دیگر از گوشی های هوشمند نیز هستند که برچسب گیمینگ به روی آن ها نخورده اما از ویژگی هایی برخوردار هستند که آن ها را برای بازی کردن بسیار مناسب کرده است. در واقع گوشی های گیمینگ با داشتن ظاهری خاص و همچنین رابط کاربری ویژه، از همان ابتدا حال و هوای بازی کردن را به کاربر القا میکنند؛ ولی گوشی های غیرگیمینگ با داشتن قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی آن‌ها (در رده قیمتی خودشان) در حد یک تلفن مخصوص بازی است.

وقتی که صحبت از بازی‌کردن با گوشی می‌شود، از جمله اولین امکانات ضروری یک گوشی گیمینگ، یک صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار بالا و نرخ‌نوسازی زیاد است تا از لحاظ بصری بهترین تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان بیاورد. مورد مهم دیگر، باتری گوشی است؛ بی‌شک اجرای بازی‌ از فعالیت‌های سنگین با پردازش فراوان به حساب می‌آید، این بدین معناست که گوشی گیمینگ مدنظر شما باید از یک باتری حجیم به‌همراه قابلیت شارژ سریع بهره‌مند باشد. امکانات جانبی دیگری مانند برخورداری از قابلیت‌های نرم‌افزاری مختص بازی، بلندگوهای استریو و برخورداری از سیستم خنک‌کننده کارآمد در تجربه بازی شما تاثیر درخورتوجه‌ای خواهد داشت.

مهم ترین ویژگی های گوشی مناسب گیم و بازی در زمان خرید

  • چیپست: یکی از ملزومات هر گوشی گیمینگی داشتن پردازنده خیلی خوب برای اجرای روان و بدون اشکال بازی ها است.
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده گرافیکی بار پردازش سنگین بازی ها را بر دوش دارند و با تعداد هسته های زیاد قطعاً در اجرا و کیفیت اجرای بازی تأثیر مستقیم خواهند داشت.
  • نرخ نوسازی بالا: اگر گیمر باشید، امکان داشتن نرخ فریم بالا (تصاویر پیوسته بیشتر در هر ثانیه و حس روان بودن بازی) و لذت بردن از گیم برای شما نیازی اساسی است.
  • نمایشگر بزرگ و سریع: همانطور که تماشای فیلم در یک ال سی دی بزرگ لذت بیشتری دارد، تجربه بازی کردن در نمایشگر بزرگ و سریع بسیار دلچسب تر از نوع کوچک آن است.
  • باتری با ظرفیت بالا: ظرفیت باتری باید برای چندین ساعت بازی پیاپی شما را همراهی کند تا درست وسط لحظات مهم بازی پیغام Low Battery را دریافت نکنید.
  • رم: رم کمک می‌کند تا بازی های سنگین بدون لگ و کندی اجرا شوند.
  • ویژگی های اضافه: داشتن خنک کننده فیزیکی و دکمه ها یا ماشه هایی مخصوص بازی کردن بیشتر در گوشی های مخصوص گیم یافت میشود، این ویژگی ها به همراه اسپیکرهای استریو و نمایشگر آمولد می تواند تجربه ی بازی شما را بسیار بهبود بخشد.

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ

ارزان ترین گوشی گیمینگ POCO X3 Pro

اولین و اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند گیمینگ که در حال حاضر ارزش خرید دارد، نماینده‌ای از پوکو و شیائومی است که با داشتن تراشه ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ به عنوان قلب تپنده خود استفاده می کند. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی فول اچ دی پلاس با کیفیت ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حاشیه کم، نمای بزرگی از بازی را دراختیارتان می‌گذارد و در کنار نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش می‌توانید بازی‌ها را به‌صورت روان باکیفیت بالا تجربه کنید.داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری و باتری پرظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۳۵ وات، این گوشی را تبدیل به گزینه ای مناسب و اقتصادی برای گیمینگ کرده است.

گوشی اقتصادی گیمینگ POCO F3

گوشی‌های شیائومی تحت برند پوکو، همواره مناسب گیمینگ بوده‌اند و از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برند که باعث شده است پوکو از دیگر امکانات گوشی‌هایش بکاهد تا تعادل قیمتی را حفظ کند؛ با اختصاص دادن بودجه بیشتر می توانید یک مدل قدرتمندتر از خانواده پوکو تهیه کنید. پوکو F3 از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ جی قدرت می‌گیرد. نمایشگر 6.67 اینچی آمولد دارد که از نرخ نوسازی 120 هرتز و محتوای HDR10+ پشتیبانی می کند و روشنایی آن تا سقف 1300 نیت میرسد که فوق العاده است؛ به همراه داشتن بلندگوهای استریو و باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی درکنار شارژر 33 وات از دیگر امکانات خوب این گوشی هستند که بیش از رقبا آن را مناسب گیمینگ خواهد کرد.

Xiaomi Mi10T

شیائومی سال گذشته، یکی از بهترین مدل‌های اقتصادی گیمینگ خود را همراه‌ با امکانات بی‌شمار و فوق‌العاده به بازار عرضه کرد. پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی۱۴۴ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۳۳ وات و پشتیبانی از +HDR10 درکنار طراحی زیبای گوشی با بدنه فلزی و حفاظت از پنل جلویی و پشتی با محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ۵، وجود همچین برچسب قیمتی برای گوشی شما را شگفت زده می‌کند.  

گلکسی S20 FE 5G

خوشبختانه سامسونگ مدلی اقتصادی‌تر با کیفیت ساخت اندکی کم‌تر و نه‌چندان پر زرق‌وبرق اما با مشخصات سخت‌افزاری تقریبا برابر از خانواده کهکشانی گلکسی S20 برای طرفداران خود تولید کرده. گلکسی S20 FE 5Gبا داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپرآمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح فول اچ‌دی پلاس، اسپیکرهای استریو AKG و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت نه‌تنها یک تجربه گیمینگ بی‌نظیر را به کاربران ارائه می‌دهد، بلکه تمامی امکانات جذاب لازم یک گوشی هوشمند را درخود جای داده است.

Xiaomi Mi 11

پرچم‌دار شیائومی، ازجمله بهترین گزینه‌های پیشنهادی این فهرست است که در تمامی زمینه‌ها به‌قدرت عمل کرده و دلیلی برای خرید مدل دیگری دراین محدوده قیمتی باقی نمی‌گذارد. Mi 11یک مثال بسیار خوب  برای یک قاتل پرچمدار تمام‌عیار است. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد، نمایشگر ۶.۸۱ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۵۵ وات و اسپیکرهایاستریو باکیفیت امکاناتی هستند که این گوشی را به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ فهرست سامسونگ سنتر کرده است.

گلکسی S21 Ultra

بهترین پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۱؛ یعنی نسخه‌ی اولترای سری گلکسی اس ۲۱ ها است که امکانات بی‌نظیری را برای انواع کاربری مختلف در اختیارتان می‌گذارد. تراشه اگزینوس۲۱۰۰، نمایشگر ۶.۸ اینچی داینامیک آمولد ۲ایکسبا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی از HDR10+، اسپیکرهای استریو قدرتمند AKG و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، هر گیمری را می‌تواند وسوسه کند تا  بخواهد یکی از اس ۲۱ اولتراهای سامسونگ را داشته باشد؛ همچنین این گوشی یکی از بهترین مجموعه ی دوربین ها را بین گوشی های هوشمند ارائه می دهد.

گلکسی S21 Plus

بی‌تردید وجود یکی از سه‌پرچم‌دار جدید سامسونگ دراین فهرست، برای شما چندان غیرمنتظره نبود، چراکه سری S21 سامسونگ درتقریبا همه بخش‌های کلیدی یک گوشی‌هوشمند بسیار عالی عمل کرده‌اند و درزمینه گیمینگ نیز سنگ‌تمام گذاشته‌اند. گلکسی اس ۲۱ پلاس سامسونگ از امکاناتی نظیر پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ، نمایشگر ۶.۷ اینچیداینامیک آمولد ۲ایکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت، اسپیکرهای استریو AKG و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد و یک گزینه‌ی مناسب برای گیمرها است؛همچنین می‌توانید با این گوشی تجربه‌ی عکاسی دل‌چسبی را داشته باشید.

گلکسی Z Fold3

سامسونگ با عرضه دو گوشی جدید از سری سوم گلکسی زد نشان داد که همیشه می‌توان روی تصمیمات سامسونگ حساب باز کرد. صحبت سر گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ دو گوشی تاشو سامسونگ هستند که سروصدای زیادی را به‌پا کرده‌اند.از بین این دو گوشی زد فولد ۳ سامسونگ برای گیمرها می‌تواند مناسب باشد، چرا که نمایشگر تمام صفحه‌ی آن در حالت باز شدن لولا ۷.۶اینچ است و از پنل داینامیک آمولد ۲ ایکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند و همچنین بیشینه روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد؛ البته با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون۸۸۸، اسپیکرهای استریو AKG و بهره‌مندی از حالت فلکس برای گیمینگ ایده آل است.

Iphone 13

آیفون برای تجربه گیمینگ سابقه درخشانی دارد و هماهنگی بی‌نظیر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار باعث می‌شود بهترین تجربه ممکن را از بازی کردن با پیشرفته‌ترین گوشی‌هوشمند اپل تابه‌امروز داشته باشید. قدرت پردازشی در اجرای بازی‌های مختلف، حرف اول را می‌زند؛ به دلیل قدرت پردازشی بی‌نظیر گوشی‌های اپل، همواره آیفون یکی از بهترین انتخاب‌های گیمرهای موبایل بوده است. این گوشی با قدرت پردازشی تراشه A15 بایونیک اپل، قادر خواهد بود سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی را با حداکثر کیفیت اجرا کند.نمایشگر ۶.۱ اینچ سوپر رتیناXDR OLED با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 و رزولوشن ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل، ۴ گیگ رم به همراه ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه‌ی داخلی از نوع بسیار سریع NVMe، اسپیکرهای استریو و باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعت از دیگر ویژگی‌های آیفون 13 اپل هستند؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و نمایشگر کوچک و همچنین ظرفیت کم باتری از نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شوند که تمامی این ضعف‌ها در نسخه‌ی پرو مکس این گوشی برطرف می‌شوند.

Iphone 13 Pro Max

در واقع آیفون ۱۳ پرو مکس به‌عنوان گوشی شناخته می‌شود که تمام امکانات و ویژگی‌های برتر گوشی‌های هوشمند را درخود جای داده است. آیفون ۱۳ پرو مکس با داشتن پردازنده بی‌نظیر A15 Bionic ، نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر رتینا ایکس دی آر اولد با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision به همراه اسپیکرهای استریو بی‌نظیر و عمر باتری مناسب به‌راحتی نیاز هرگیمری را به‌بهترین شکل ممکن برآورده خواهد کرد؛ همچنین فراموش نکنید که این گوشی هم زمان که بهترین گوشی گیمینگ است، بهترین گوشی جهان نیز می تواند باشد که دوربین های بی نظیری دارد.

بهترین گوشی مخصوص گیمینگ و بازی ZTE Nubia Red magic 6s Pro

این گوشی که به‌تازگی روانه‌ی بازار شده است امکاناتی نظیر، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر ۶.۸ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۸۷ پیکسل‌براینچ، ۱۲ تا ۱۸ گیگ حافظه‌ی رم و اسپیکرهای استریو و امکانات ریزودرشت دیگر دارد که به‌راحتی لقب یکی از بهترین گوشی های گیمینگ را برای خود می‌کند؛ همچنین این گوشی در دو نسخه چین و جهانی عرضه شده است که باتری نسخه در دسترس کاربران جهانی ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعت است و از شارژ سریع ۶۶ وات نیز پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که نسخه‌ی چین با داشتن باتری کوچک‌تر، از شارژر ۱۲۰ وات بهره می‌برد که اختلاف زیادی با نسخه‌ی دیگر ایجاد می‌کند.ماشه‌های مخصوص بازی، نرخ الگوبرداری لمس ۴۵۰ هرتز و خنک‌کننده فیزیکی در داخل رد مجیک ۶ اس پرو، ویژگی‌های هستند که در کم‌ترین گوشی در بازار یافت می‌شوند.

گوشی مخصوص بازی و گیمینگ Asus ROG Phone 5S Pro

یکی از بهترین و جدیدترین گوشی‌های مخصوص بازی در دنیا، از شرکت محبوب ایسوس است. ROG Phone 5S Pro از اولین گوشی‌های دنیا بود که تراشه اسنپدراگون۸۸۸ پلاس در آن به‌کار رفته است؛ علاوه‌براین، نمایشگر ۶.۷۸ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از قابلیت HDR10+، اسپیکرهای استریو آمپلی فایردار، حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگ و حافظه‌ی رم۱۸ گیگ به‌همراه باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع۶۵وات انتظارات هر گیمر سخت‌گیری را برآورده می‌کند.این گوشی دو درگاه شارژ تایپ C دارد که یکی در کنار گوشی و دیگری در فریم پایینی آن قرار دارد؛ بااینکه کار صحیحی نیست اما می‌توانید در مواقع اضطراری، بدون دست‌و‌پا گیر بودن کابل شارژ، هنگام بازی گوشی را به شارژ بزنید؛ البته وجود ماشه‌ها و دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی در فریم این گوشی، سرعت و دقت شما را می‌تواند افزایش دهد و به‌عنوان یک کد تقبلی در مقابل حریفان‌تان برای شما باشد.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی