Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

مقایسه گوشی‌های سری S و A و M سامسونگ؛ خرید گوشی میان‌رده بهتر است یا پرچمدار؟

قطعاً شما هم می‌دانید که خط تولید سری A و M گوشی‌های سامسونگ وظیفه تولید مدل‌های اقتصادی و میان‌رده و خط تولید سری S مسئولیت تولید مدل‌های پرچمدار این غول کره‌ای را بر عهده دارند، ولی هر خط تولید چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد؟ اگر قصد خرید گوشی داشته باشید، بهترین مورد برای خرید کدام مدل است؟ باید در جواب بگوییم بستگی دارد که شما اهل گیم یا فیلم دیدن باشید یا راننده اسنپ باشید و یک گوشی با باتری قدرتمند نیاز داشته باشید.

تفاوت سری گلکسی M با گلکسی A سامسونگ چیست؟
طبق گفته کمپانی سامسونگ سری M و A یک کلاس پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S قرار می‌گیرند؛ سامسونگ M را از کلمه Millennials به معنی هزاران سال گرفته و سری A هم در واقع جانشین سری قدیمی J هستند.

سامسونگ سیاست متفاوتی در ساخت هر سری دارد؛ این برند به گوشی‌های سری M باتری بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر می‌دهد و از نظر فنی آن‌ها را تقویت می‌کند تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و باید اشاره کنیم که توجهی به‌ظاهر این مدل‌ها ندارد. از طرفی برای طراحی و ساخت سری A وقت و هزینه بیشتری صرف می‌کند، آپشن‌های بیشتری برای سری A در نظر می‌گیرد و حتی در برخی مدل‌ها از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

مقایسه جنس بدنه گوشی‌های سری A و M سامسونگ
با این‌که هر 2 سری‌ اقتصادی هستند و عجیب نیست که ساختار پلاستیکی داشته باشند، ولی سامسونگ در بدنه سری A از مواد پلاستیکی با کیفیت‌تری استفاده می‌کند؛ به همین خاطر همه مدل‌های سری A را با پلی‌کربنات مقاوم اما سبک می‌سازد و گوشی‌های خوش دستی را راهی بازار می‌کند. این مواد حتی به پنل پشتی رنگ و جلوه‌های خاصی می‌بخشد.

سری گلکسی M سامسونگ آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند؟
سامسونگ در بیانیه‌ی اخیرش گفته که سری A این برند بعد از تولید تا 3 سال بروزرسانی دریافت می‌کنند و این در حالی است که در مورد بروزرسانی گوشی‌های سری M هیچ حرفی زده نشده و احتمال دریافت بروزرسانی سری M خیلی کم است. همان‌طور که سامسونگ سعی کرده سخت‌افزار خود را در سری M تقویت کند، بیشتر تمرکز در مورد مسائل نرم‌افزاری روی سری A بوده است.

کدام اعضای خانواده سامسونگ از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند؟
کمپانی سامسونگ اخیراً چند مدل 5G از سری A تولید کرده است، ولی تا این لحظه هیچ کدام از مدل‌های گوشی سری M از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کنند. احتمالاً به این دلیل که سری A عمومی‌تر است و اگر سامسونگ تصمیم بگیرد که سری M را نیز در همه‌ی بازارهای جهانی عرضه کند، بعید نیست که مدل 5G این سری از گوشی‌ها را هم بسازد. اما سری S در سال 2019 ابتدا سامسونگ گوشی‌های پرچمدار گلکسی S10 خود را با مودم 4G عرضه کرد، اما در فوریه نسخه 5G گلکسی S10 را روانه بازار کرد تا کلید 5G در سامسونگ زده شود. با ورود گوشی S20 در سال 2020، این گوشی‌ها از تکنولوژی 5G استفاده می‌کنند و از 2020 تا کنون تمام مدل‌های سری S دارای دو نسخه 4G و 5G هستند.

باتری سری گلکسی A سامسونگ بهتر است یا سری M؟ سری گلکسی S می تواند قدرتمندتر باشد؟
تفاوت مهم سری A و M سامسونگ همان‌طور که گفتیم باتری است، گل سرسبد سری A یعنی گلکسی A71 سامسونگ از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. مدل‌های گلکسی A31 و گلکسی A21s هم باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دارند؛ این کمپانی در بقیه مدل‌ها اکثراً ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر را به کار گرفته است. این در حالی است که سامسونگ در سری M حتی به استفاده از باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری هم روی آورده و اکثر مدل‌های آن هم تاکنون باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری داشتند.
از لحاظ باتری باید بگوییم سری M بهتر از سری A و S است، اما نمی‌توان گفت باتری 4500 میلی‌آمپری با شارژ سریع 25 وات در کنار آن همه ویژگی و صفحه‌نمایش قدرتمند ظرفیت پایینی دارد. اگر سامسونگ بخواهد از باتری 7000 میلی‌آمپر روی پرچمدارها استفاده کند، طراحی و ظرافت که یکی از ویژگی‌های مهم در سری پرچمداران به حساب می‌آید را باید کنار بگذارد.

سنسور اثر انگشت گوشی‌های سری M بهتر است یا سری A و S سامسونگ؟
متأسفانه هیچ کدام از مدل‌های سری M سامسونگ سنسور اثر انگشت ندارد. این در حالی است که این کمپانی برای برخی از مدل‌های سری A سنسور اثر انگشت را زیر نمایشگر به کار برده است. سنسور اثر انگشت مخصوص مدل‌های پرچمدار و جدید است که از این نظر سری A یک گام جلوتر و به‌روزتر است؛ باید اشاره کنیم سنسورهای زیر نمایشگر هنگام استفاده از گلس کندتر عمل می‌کنند که می‌توان گفت این یک مزیت در سری‌های M سامسونگ به حساب می‌آید.

به عنوان مثال گلکسی M51 دارای سنسور اثر انگشت روی فریم کناری است که باعث شده در برابر گوشی‌هایی مانند گلکسی A72 که سنسور آن‌ها زیر نمایشگر است عملکرد بهتری داشته باشد.
سامسونگ برای سری گلکسی S به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد سنسور اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار داده است، اما این سنسور تفاوت بسیاری با سنسور زیر نمایشگر سری A دارد. سنسور اثر انگشت سری S از فناوری اولتراسونیک استفاده می‌کند که برخلاف سری A که از نوع اوپتیکال است، سرعت و دقت بسیار بالایی دارد.

سری گلکسی A پرطرفدارتر است یا سری M و S سامسونگ؟
جالب است بدانید قدمت سری محبوب و پرطرفدار سری A سامسونگ به سال 2014 برمی‌گردد. در ادامه باید بگوییم که 2 مدل از سری A یعنی گلکسی A51 و گلکسی A21S موفق شدند عنوان پرفروش‌ترین مدل‌ها را در سال 2020 کسب کنند. A51 دومین محصول پرفروش بعد از آیفون SE بوده و A21S هم در 3 ماهه اول سال 2020 عنوان پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی را ازآن خودش کرده است.

از طرف دیگر سری M سامسونگ قدمت زیادی ندارد و مدل‌های گلکسی M10 و گلکسی M20 به عنوان اولین گوشی‌های سری M در فوریه 2019 راهی بازار شدند. ولی M20 همان‌طور که سامسونگ قولش را داده بود یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری داشت و این در حالی بود که مدل‌های 2019 سری A مثل گلکسی A70 و گلکسی A50 به ترتیب از باتری‌های ۴۵۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده بودند.

در این صورت می‌توان گفت که سری A گوشی‌های سامسونگ بسیار پرطرفدارتر و قابل اعتمادتر نسبت به گوشی‌های سری M هستند، به دلایل راحتی در تهیه قطعات و لوازم جانبی، طراحی به‌روزتر و پشتیبانی سامسونگ از سری A که باعث می‌شود این گوشی‌ها مدت‌زمان بیشتری قابل‌استفاده باشند.

از طرفی گوشی‌های سری S سامسونگ به دلیل پرچمدار بودن، قیمت زیادی دارند و هر کاربری به دلایلی این گوشی‌ها را خریداری نمی‌کنند. اما گروهی هستند که همیشه علاقه به خرید سری پرچمدار و همه چیز تمام سامسونگ یعنی سری S دارند. افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای گوشی پرداخت کنند، به سراغ گوشی‌های میان‌رده یعنی سری A و M گلکسی می‌روند.

چرا سری S سامسونگ را بخریم؟
بعضی از کاربران در دنیا هستند که از یک گوشی همه چیز می‌خواهند، پردازنده قدرتمند، باتری با تکنولوژی شارژ سریع، دوربین فوق‌العاده، نمایشگر با کیفیت، طراحی به روز و قابلیت‌های ویژه که فقط در گوشی‌های پرچمدار قابل مشاهده است. اگر از این دسته از کاربران هستید که حاضرید در برابر ویژگی‌های خاص و قدرتمند یک گوشی هزینه زیادی هم بپردازید، گوشی‌های پرچمدار سری S سامسونگ بهترین انتخاب برای شما هستند.
گوشی‌های هوشمندی که در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند و نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز خیره کننده دارند، پردازنده آن‌ها از پس هرکاری برمی‌آیند و دوربینی که با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR مقایسه می‌شوند. همه این ویژگی‌های خاص در یک گوشی جمع می‌شوند و بار سنگین رقابت با کمپانی‌های آیفون، وان پلاس و شیائومی را به دوش می‌کشند.

گوشی‌های سری S سامسونگ معمولاً در دریافت ویژگی‌های جدید و تکنولوژی‌های به روزجزء اولین‌ها هستند، اما فقط این دلیل نیست که قیمت پرچمدارهای سری S را بالا میبرد. یکی از دلایل ارزنده بودن این سری از گوشی‌های سامسونگ، پشتیبانی نرم‌افزاری آن ها تا 3 یا 4 سال است. از طرفی بروزرسانی‌های اندروید قبل از همه برای این سری از گوشی‌ها منتشر می‌شود.

این کمپانی پردازنده‌های اگزینوس خود را روی گوشی‌های پرچم‌دار سری S تست می‌کند، به عنوان مثال اگزینوس 2100 را روی گلکسی S21 سوار کرد تا با چیپست‌های اسنپدراگون مقابله کند. البته گوشی‌هایی که از پردازنده اسنپدراگون بهره میبرند همیشه بهتر از گوشی‌هایی که در آن‌ها از چیپست اگزینوس به کار رفته عمل می‌کنند.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی