به غیر از چند مورد استثنایی، اپل و سامسونگ هر ساله با گوشیهای هوشمند آیفون و گلکسی دو جایگاه برتر صنعت موبایل را از نظر سهم بازار به خود اختصاص دادهاند. گزارشی جدید نشان میدهد که وقتی بحث به کسب درآمد از صنعت موبایل میرسد، این دو شرکت مجدداً حرف اول را میزنند.
بهنقل از مؤسسهی تحقیقاتی کانترپوینت، در سهماههی اول 2023 سامسونگ با 22 درصد از سهم بازار جهانی توانست رتبهی اول را ازآن خود کند؛ اپل با تقریباً 21 درصد سهم رتبهی دوم را به خود اختصاص داد و شیائومی با 11 درصد سهم رتبهی سوم را تصاحب کرد. اوپو و ویوو نیز به ترتیب با 10 درصد و 7 درصد از سهم بازار در رتبههای چهارم و پنجم قرار گرفتند.
براساس گزارش کانترپوینت، اپل و سامسونگ 96 درصد از سود عملیاتی بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دادهاند و از این مقدار (بیش از 80 درصد) به حساب اپل واریز شده است. این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد که میانگین قیمت فروش سامسونگ در فصل اول سال جاری میلادی 340 دلار بوده که نشاندهندهی رشد 17 درصدی نسبتبه فصل اول 2022 است.
کانترپوینت میانگین قیمت فروش آیفون را اعلام نکرده، اما هیچیک از آیفونهای جدید اپل قیمت کمتر از 800 دلار ندارند. عملکرد فوقالعادهی اپل و سامسونگ در حالی ثبت میشود که برندهایی همچون شیائومی و وان پلاس در سالهای اخیر تلاش کردهاند میانگین قیمت فروش دستگاههایشان را افزایش دهند.