Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

فروش گوشی‌های تاشو برای نخستین‌بار در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 کاهش پیدا کرد

1401/12/10

فروش گوشی‌های تاشو برای نخستین‌بار در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 کاهش پیدا کرد

جدیدترین گزارش مشاوران زنجیره‌ی تأمین دیجیتال (DSCC) خبر ناخوشایندی برای گوشی‌های هوشمند تاشو به‌همراه دارد. طبق گزارش مذکور، بازار گوشی‌های تاشدنی اولین کاهش یک‌ساله‌ی خود را در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 تجربه کرده است. از لحاظ تعداد، فروش تاشدنی‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 نسبت‌به سه‌ماهه سوم 2022 با کاهش 48 درصدی و درمقایسه‌ با سه‌ماهه چهارم 2021 با کاهش 26 درصدی مواجه شده است.

براساس گزارش منتشرشده، 3.1 میلیون گوشی تاشو از ابتدای اکتبر 2022 تا پایان دسامبر 2022 به فروش رسیده است. در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2022 شاهد کاهش در فروش بوده‌ایم؛ اما در سال 2022 تعداد کل با 62 درصد افزایش به 12.9 میلیون دستگاه رسید. غول فناوری کره‌ای طبق معمول، با سهم بازار 83 درصدی همچنان پادشاه بازار گوشی‌های تاشدنی باقی ماند که این عدد درمقایسه‌ با 86 درصد سه‌ماهه‌ی سوم و 96 درصد سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش یافته است.

کاهش سهم سامسونگ با ورود رقیب‌هایی همچون اوپو و هواوی
کاهش سهم سه‌ماهه‌ی سامسونگ در بازار به کاهش شدید 50 درصدی حجم فروش تاشو در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 پس از عرضه‌ی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در سه‌ماهه‌ی سوم 2022 برمی‌گردد. علاوه‌براین، عرضه‌ی سری آیفون 14 اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم، نگاه‌ها را از گوشی تاشدنی سامسونگ برداشت و به کاهش سهم بازار این غول کره‌ای منجر شد.

گلکسی زد فلیپ 4 برترین گوشی تاشو سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 به‌شمار می‌رود و 47 درصد از گوشی‌های جهانی را تصاحب کرده است. در طول سه‌ماهه‌ی مشابه سال قبل، این سهم برای گلکسی زد فلیپ 3 بود؛ بنابراین، آنچه می‌توانیم از این روند نتیجه‌گیری کنیم این است که افراد طراحی تاشدنی را بیشتر ترجیح می‌دهند یا دوست‌ دارند بیش از 1.000 دلار برای گوشی تاشدنی هزینه نکنند. پس از سامسونگ، هواوی در جایگاه دوم و اوپو در جایگاه سوم قرار گرفت. انتظار می‌رود این روند ملایم در سه‌ماهه‌ی جاری ادامه یابد و به کاهش 3 درصدی فروش گوشی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل در سطح جهان منجر شود.

غول فناوری کره‌ای با دراختیار داشتن 81 درصد سهم در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022، لقب برترین تأمین‌کننده‌ی نمایشگر تاشدنی را ازآن خود کرد. این مقدار از 91 درصد در سه‌ماهه‌ی سوم 2022 کمتر است. در مقابل، سهم تأمین‌کننده‌ی چینی BOE  از 4 درصد در سه‌ماهه‌ی سوم به 17 درصد در سه‌ماهه‌ی چهارم 2022 افزایش پیدا کرده است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی