سامسونگ بزرگترین برند تلویزیون در جهان است. غول فناوری کرهای هرساله مجموعه جدیدی از تلویزیونها را به بازار عرضه میکند و موفق شده جایگاه برترین شرکت فعال در بازار تلویزیون را حفظ کند. سامسونگ بههمراه الجی بر سهم بازار تلویزیونهای جهان تسلط دارند و درمجموع حدود 50 درصد از سهم این بازار دراختیار این دو شرکت است. بااینحال، گزارش اخیر آژانس تحقیقاتی Omida خبر خوبی برای سامسونگ ندارد.
طبق گزارش وبسایت سمموبایل، مجموع سهم الجی و سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون در نیمهی اول سال جاری به 48.9 درصد کاهش یافته است. بااینحال، شرکت کرهای با فروش بیش از 30.65 میلیون تلویزیون QLED موفق شد در بخش تلویزیونهای فوقالعاده بزرگ و پیشرفته پیشتاز بازار باشد. همچنین 48.6 درصد از سهم فروش تلویزیونهای 80 اینچی یا بزرگتر به این برند کرهای اختصاص دارد. فروش تلویزیونهای OLED الجی نیز در بخش محصولات 40 تا 50 اینچ و 70 اینچ به بالا بهترتیب 81.3 درصد و 17 درصد افزایش یافته است.
اگرچه آمار فروش ارائهشده، خبر خوبی برای شرکت کرهای بهنظر میرسد، اما مجموع سهم بازار سامسونگ و الجی، کاهش یافته و در سه ماههی اول سال جاری به 50.6 درصد رسید. بهنقل از خبرگزاری BusinessKorea، دلیل این امر ظهور شرکتهای چینی است که با جایگزینهای ارزانقیمت به بازار تلویزیون وارد شدهاند. بهعنوان مثال، در سه ماهه دوم 2022 سهم TCL از 8 درصد به 8.7 درصد و سهم Hisense از 7.6 درصد به 8.2 درصد افزایش یافته است.
علاوهبراین، برندهای تلویزیون چینی فناوریهای جدید را با سرعت بیشتری در محصولات خود ارائه و توسعه میدهند. درنهایت این شرکتها محصولاتشان را با قیمتی مقرونبهصرفهتر بهفروش میرسانند. سامسونگ در بازار تلویزیونهای QLED با دراختیار داشتن 75.5 درصد سهم بازار، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. سهم TCL در این بخش طی سه سال گذشته از 0.9 درصد به 13.9 درصد رسیده که برای این شرکت شگفتانگیز میباشد. هایسنس نیز برای نخستینبار در نیمهی اول سال 2022 به سهم 5 درصدی در این بازار دست یافت.
تقاضای جهانی خرید تلویزیون در بحبوحهی تورم اقتصادی بهسرعت درحال کاهش است. طبق این گزارش، محمولههای سالانه در سال جاری ۲۰۸ میلیون و ۷۹۴ هزار دستگاه تخمین زده میشود که ۲.۲۲ درصد درمقایسه با سال گذشته کاهش داشته و پایینترین میزان از سال ۲۰۱۰ تاکنون بهحساب میآید.