براساس جدیدترین تخمینهای Canalys، محمولههای جهانی گجتهای پوشیدنی در سهماههی دوم 2022 با 2.0 درصد افزایش به 41.7 میلیون دستگاه رسید که پس از کاهش 3.7 درصدی در سهماههی اول سال جاری روند روبهرشد درخورتوجهی بهشمار میرود. ساعتهای هوشمند ردهپایین و اسمارت واچهایی که بهعنوان زیردستهی ساعتهای مچی طبقهبندی میشوند به ترتیب 46.6 و 9.3 درصد رشد داشتهاند. دستهبندی ساعتهای مچی همراه با دستبندهای سلامت، همچنان به توسعه بازار گجتهای پوشیدنی ادامه میدهند، درحالیکه دستبندهای مدل پایه در سهماههی دوم سال 2022 با افت شدید 35.5 درصدی مواجه شدند. عملکرد دستبندهای سلامتی در این بازهی زمانی در هند با رشد قابلتوجه 275 درصدی همراه بود و این کشور ازنظر فروش کلی دستبندهای هوشمند و سلامت، پس از چین و ایالاتمتحده در جایگاه سوم قرار دارد و سهم آن برای اولینبار به 15 درصد رسید.
رونق اولیهی فروش ساعتهای هوشمند بر رشد این بازار در هند تأثیر داشت، بهطوریکه این محصولات 91 درصد از کل محمولههای گجتهای پوشیدنی در هند را به خود اختصاص داده است؛ افزونبراین، عرضهی 5.7 میلیون ساعت هوشمند ردهپایین در هند، این کشور را به بزرگترین بازار برای این محصولات تبدیل کرده است. Ashweej Aithal، تحلیلگر Canalys، گفت: «شرکتهای برتر محلی مانند Noise، Fire-Bott و BoAt، فرمولی برنده برای رسیدن سریع به سطح محمولههای سهماههی بیش از یک میلیون واحد پیدا کردهاند. طرحهای جذاب و مقرونبهصرفه که برای کاربران جوان و باهوش به بازار عرضه میشوند، به فروشندگان کمک میکنند تا تقاضای فعلی را برآورده کنند. اما کاربران اغلب نیاز به تعامل عمیقتری با دستگاهها و ویژگیهای سلامتی آنها دارند. خریداران گجتهای پوشیدنی بهزودی بهدنبال دستگاهها و قابلیتهای سلامت بهبودیافته، مانند ردیابی بهتر و معیارهای سلامتی بیشتر خواهند بود. فروشندگان باید این تغییر را در نیازهای مردم پیشبینی کنند تا از ناامید شدن کاربران جلوگیری کنند و به رشد خود در بازار محصولات پوشیدنی هوشمند ادامه دهند. Noise با در اختیار داشتن 29 درصد سهم بازار دستبندهای سلامتی در هند پیشتاز است و پس از آن Fire-Bott و BoAt بهترتیب با 25 درصد و 20 درصد از سهم بازار در جایگاههای بعدی قرار گرفتند.
بهنقل از سینتیا چن، تحلیلگر Canalys، اپل همچنان با سهم 26 درصدی، بر بازار جهانی ساعتهای هوشمند تسلط دارد. سامسونگ با رشد قابلتوجه 58 درصدی از هواوی پیشی گرفت و علیرغم عرضهی سری گلکسی واچ 5 حدود 2.8 میلیون ساعت هوشمند در سهماههی سوم 2022، به بازار عرضه کرده است. جدیدترین مدل ساعتهای هوشمند سامسونگ و گارمین و عرضهی ساعتهای جدید اپل و گوگل در ماههای آینده، رقابت را در بخش ساعتهای هوشمند ردهبالا، افزایش خواهد داد. کاربران ساعتهای هوشمند اطلاعات بیشتری درمورد این گجتهای پوشیدنی دارند و دستگاههایی را انتخاب میکنند که بهترین قابلیتهای ردیابی مورد نظر آنها را برای نظارت بر سلامت یا فعالیتهای ورزشی ارائه میدهند.
چن افزود، تجربهی کاربری ممتاز با طرحهای جذاب، کیفیت ساخت بالا، نرمافزارهای بصری، یکپارچهسازی اکوسیستم و ردیابی سلامت مؤثر بهبود خواهد یافت. اگرچه این موضوع چالشبرانگیز است، اما فروشندگان باید تجربه و دانش توسعهی نرمافزار و الگوریتمهای ردیابی را ارتقا دهند و آنها را با استراتژی سلامت دیجیتال ترکیب کنند تا شانس برنده شدن در درازمدت را داشته باشند.