Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

دومین گوشی تاشدنی Honor سال آینده در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد؛ مصاف کره و چین!

1401/06/13

گوشی تاشدنی Honor

شرکت چینی Honor قصد دارد در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی دومین گوشی تاشو خود را روانه‌ی بازار کند و برخلاف Honor Magic V، که انحصاراً در چین عرضه شد، دستگاه تاشدنی جدید آنر به بازارهای بین‌المللی هم عرضه می‌شود. جورج ژائو، مدیرعامل آنر، در مصاحبه‌ای با The Verge اعلام کرد مدل جدید مجیک V باریک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد شرکت‌های چینی درحال سرمایه‌گذاری جدی روی دستگاه‌های تاشو هستند. علاوه‌بر آنر، برندهای اوپو، شیائومی و هواوی از گوشی‌های تاشو رونمایی کرده‌اند و محصولاتی که این شرکت‌ها تولید کرده‌اند از کیفیت بالایی برخوردارد است. بخش درخورتوجهی از تاشدنی‌های چینی انحصاراً در این کشور عرضه شده‌اند و کاربران بین‌المللی به آن‌ها دسترسی ندارند. سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشدنی‌شان را در بازارهای غرب عرضه می‌کنند و اگر نگاهی منصفانه به بازار داشته باشیم، محصولاتی که غول فناوری کره‌ای ‌می‌سازد ارزش خرید بیشتری دارند. به‌دلیل تحریم‌های مداوم ایالات‌متحده، گوشی‌های هواوی همچنان بدون خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل فروخته می‌شوند. وضعیت فعلی بازار تاشدنی‌ها به‌گونه‌ای است که کاربران چینی بیشتر از هر فرد دیگری در دنیا به انتخاب‌های متنوع دسترسی دارند.

به‌نقل از جورج ژائو، یکی از دلایلی که باعث رونق بازار گوشی‌های تاشو در چین شده این است که اکثر برنامه‌های محبوب چینی برای دستگاه‌های تاشدنی بهینه‌سازی شده‌اند. چین فروشگاهی اختصاصی برای توزیع اپلیکیشن (مانند WeChat و حتی نسخه‌ی سفارشی از TikTok به نام Douyin) دارد و شرایط بازار این کشور به‌گونه‌ای است که سازندگان گوشی می‌توانند از نزدیک با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ارتباط باشند و نرم‌افزارها را بهینه کنند.

با ابتکارات اخیر گوگل تعداد اپلیکیشن‌هایی که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر بهینه می‌شوند افزایش یافته است. در همین راستا جورج ژائو اعتقاد دارد که بازارهای بین‌المللی نیز درحال بهبود وضعیت خود هستند تا شبیه بازار گوشی‌های تاشدنی چین شوند. گوگل به‌تازگی اندروید 12L را منتشر کرده، نسخه‌ی ویژه‌ای از سیستم‌عامل که برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشوها بهینه شده است. همچنین درحال طراحی نسخه‌ای از اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برای نمایشگرهای بزرگ است و با همکاری توسعه‎‌دهندگان شخص ثالث تجربه استفاده از برنامه‌هایی مانند TikTok، Zoom و Facebook را بهینه‌سازی می‌کند. ژائو می گوید: «گوگل تلاش زیادی در این مسیر انجام می‌دهد».

درحال‌حاضر آنر تصمیم ندارد گوشی‌های هوشمند خود را در بازار ایالات متحده به فروش برساند. این شرکت نیم‌دهه پیش تلاش‌هایی برای حضور در بازار آمریکا انجام داد، اما اکنون در تلاش است منابع محدود خود را روی بازارهایی مانند اروپا متمرکز کند، جایی‌که حضور و تجربه‌ی بیشتری دارد. در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ آنر اعلام کرد که تصمیم دارد به تولید محصولات متنوع ادامه دهد. این شرکت چینی محصولاتی مانند آنر 70 و آنر پد 8 را که پیش‌تر رونمایی کرده بود در مراسم ایفا به نمایش درآورد. پس از سال‌ها تسلط سامسونگ بر بازار بین‌المللی گوشی‌های تاشو، به‌نظر می‌رسد از سال آینده شاهد تشدید رقابت در این حوزه خواهیم بود. طبق پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران، تاشدنی‌ها آینده‌ی صنعت موبایل را شکل می‌دهند.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی