به نقل از AMD افرادی که طی فراگیری کرونا در خانه قرنطینه ماندهاند، به احتمال زیاد برای تفریح، استریم و تعاملات اجتماعی به سراغ لپتاپهای گیمینگ و گرانقیمت میروند. Vinay Sinha، مدیر فروش AMD در هند اخیراً از تمایل مردم به ادامهی دورکاری و آموزش از راه دور خبر داده است.
گزارشی که اخیراً از Financial Express منتشر شده است؛ نشان میدهد که بازار PC هند در سال 2021 از «یک PC برای هر خانه» به «یک PC برای هر فرد» تغییر پیدا کرده است و حالا کاربران PC به دنبال دستگاههای پریمیوم هستند. طبق پیشبینی Sinha این روند ادامهدار میباشد:
خریداران پیوسته تیزبینتر میشوند؛ چراکه بهدنبال طراحیهای پریمیوم در فرمفکتورهای مختلف برای کاربریهایی همچون کار، یادگیری و بازی میگردند.
طبق پیشبینی مدیر فروش AMD محبوبیت کامپیوترهایی با قابلیت تولید و مصرف محتوا افزایش مییابد. او میگوید:
ما پیشبینی میکنیم که روند اخیر رو به رشد باشد؛ چراکه تولید محتوا و استریم جزء معدود راهکارهایی است که امکان برقراری تعاملات انسانی از خانه را برای گیمرها فراهم میسازد.
ورزشهای الکترونیک و رشد علاقه به بازی از دیگر دلایل اصلی افزایش اقبال به لپتاپهای گیمینگ بهحساب میآیند. در سال ۲۰۲۱ بهلطف پردازندههای رایزن و گرافیکهای جدید رادئون، واحدهای رایانش و گرافیک AMD رشدی ۳۲ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تجربه کردند.