Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

تبلیغات عجیب سامسونگ علیه آیفون 14 بیشتر شبیه خودتخریبی است

1401/06/21

غول فناوری کره‌ای اخیراً تبلیغات جدیدی را راه‌اندازی کرده تا توجهات را از آیفون ۱۴ بردارد و محصولاتی که خودش روانه‌ی بازار موبایل می‌کند را به‌عنوان بهترین‌های جهان جا بزند. نبرد تبلیغاتی سامسونگ با اپل در آستانه‌ی برگزاری رویداد Far Out شروع شد و پس از معرفی آیفون‌های نسل جدید ادامه یافت و درحال‌حاضر وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

سامسونگ با مهندسانی خلاق قبل از تمامی بازیگران بزرگ صنعت موبایل، تولید گوشی‌های تاشو را شروع کرد و سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ پس از چند نسل به دستگاه‌هایی باکیفیت تبدیل شدند؛ محصولاتی که اگر با گذشت زمان کاهش قیمت را تجربه کنند، به‌طور قطع گزینه‌های جذابی برای بسیاری از کاربران به‌شمار می‌روند. سامسونگ از‌لحاظ حجم عرضه به بازار، برترین برند جهان در صنعت موبایل محسوب می‌شود. گوشی‌هایی که شرکت کره‌ای در قالب خانواده‌ی گلکسی S روانه‌ی بازار می‌کند، هر‌سال به بهترین فناوری‌ها مجهز شده و سری گلکسی Z از مشخصه‌هایی نوآورانه بهره می‌گیرند و گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سری گلکسی A بسیار محبوب‌اند. سامسونگ ثابت کرده که بازیگری شایسته در صنعت موبایل است؛ این شرکت نیازی به هجوم به رقبا ندارد. بااین‌حال، اعضای تیم تبلیغاتی سامسونگ در تلاش‌اند نهایت استفاده را از رونمایی آیفون ۱۴ ببرند.

پویش تبلیغاتی‌ جدید سامسونگ بیشتر از اینکه به نفع شرکت کره‌ای باشد، شبیه متلک به خود است. سامسونگ صرفاً به تبلیغات ویدئویی بسنده نکرده و بنرهای تبلیغاتی این شرکت نیز در برخی شهرها قابلیت‌های شگفت‌انگیز گوشی‌های تاشو را به‌رخ می‌کشند و بنرهای دیگری به استفاده از پروضوح‌ترین حسگر تصویر دنیای موبایل در گوشی‌های سری گلکسی S اشاره می‌کند. سامسونگ اخیراً در توییتر نیز تبلیغات را شروع کرده است: «آیا دلتان نمی‌خواست که موبایل شما هم توانایی تعظیم‌کردن داشته باشد؟»

درحالی‌که اپل نسل جدید آیفون را با قدرتمندترین تراشه‌ی موبایلی تاریخ رونمایی کرده (تراشه‌ای با ۴۰ درصد سرعت بیشتر از رقبا)، سامسونگ روی تعظیم‌کردن گوشی‌هایش مانور می‌دهد. درحالی‌که اپل آیفون ۱۴ را به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز کرده است، سامسونگ در یکی از تبلیغاتش می‌گوید‌ «آیا دلتان نمی‌خواست موبایل شما هم مثل اسب بدود؟» این نوع تبلیغات به‌جای کمک به غول فناوری کره‌ای، به او ضربه می‌زند و بیشتر شبیه خودتخریبی است. کاربران متعددی در شبکه‌های اجتماعی پویش تبلیغاتی شرکت کره‌ای را به‌سخره گرفته‌اند. تاشدنی‌های سامسونگ قابلیت‌های جذاب زیادی دارند و تمرکز روی «تعظیم‌کردن» سیاست تبلیغاتی دور‌ از‌ انتظار است.

نبرد تبلیغاتی میان سامسونگ و اپل موضوع جدیدی نیست؛ این دو شرکت بارها در تبلیغاتشان به‌هم طعنه زده‌اند. سامسونگ هنگام حذف جک هدفون و شارژر از جعبه نیز آیفون را مسخره کرد؛ اما بعداً خودش در همان مسیر قدم برداشت و مجبور شد تبلیغاتش را حذف کند. غول فناوری کره‌ای در برخی از تبلیغاتش به طراحی تاشدنی و نمایشگر منعطف گوشی‌های سری گلکسی زد فولد اشاره کرد، شاید تمرکز روی این مشخصه‌ها اقدامی منطقی‌تر باشد. پویش تبلیغاتی سامسونگ در برخی زمینه‌ها ادعاهایی درست مطرح می‌کند؛ اما گاهی اوقات روی موارد عجیبی دست می‌گذارد. در سال‌های گذشته، تبلیغات خلاقانه‌تر بودند و بیشتر در کانون توجه قرار می‌گرفتند اما ظاهراً سامسونگ در پویش تبلیغاتی جدیدش دچار اشتباهی استراتژیک شده است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی