سامسونگ حتی قبل از معرفی آیفون 14 در روز چهارشنبه، اپل را بهدلیل عدم وجود «نوآوری» در مدلهای جدید آیفون مورد تمسخر قرار داد. درحالحاضر که سرانجام خانوادهی آیفون 14 به دنیا معرفی شده است، این شرکت کرهای با کمپین بازاریابی جدیدی بازگشته تا رقیب آمریکایی خود را بهدلیل ارائه نکردن ویژگیهایی که قبلاً گوشیهای هوشمند گلکسی به آن مجهز بودند، مورد تمسخر قرار دهد.
غول فناوری کرهای با انتشار یکسری توییت، واکنش خود را نسبتبه دستگاههای جدیدی که روز چهارشنبه معرفی شد به اشتراک گذاشت. درحالیکه این شرکت هیچ اشارهای به اپل نمیکند، اما کاملاً واضح است که کمپین جدید تبلیغاتی آن برای کاربران آیفون 14 طراحی شده است. دو مورد از از توییتهای سامسونگ مربوط به گوشیهای تاشو است که در آن، اشارههایی به این گوشیها و اپل میشود. شرکت کرهای بیش از دو سال قبل، نخستین گوشی تاشو خود را رونمایی کرد؛ درحالیکه اپل هنوز چنین محصولی را به بازار عرضه نکرده است.
یکی دیگر از شوخیهای سامسونگ مربوط به دوربین است. آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به دوربین اصلی جدید با حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شدهاند که نشاندهندهی اولین ارتقا مگاپیکسلی در آیفون از زمان رونمایی دوربین آیفون 6s در سال 2015 است. بااینحال، سامسونگ به حالت تمسخر میگوید: «48 مگاپیکسل؟ اپل، تقریباً درحال رسیدن هستی»، زیرا این شرکت با معرفی گلکسی S20 اولترا از دوربین 108 مگاپیکسلی در این دستگاه استفاده کرد. البته کمپین غول فناوری کرهای به همینجا ختم نمیشود. طبق گزارش وبسایت 9to5Mac، سامسونگ حتی بیلبوردهایی حاوی طعنههای طنزآمیز به اپل آماده کرده که در یکی از آنها میگوید، دستگاههای سری گلکسی بیش از دو سال است که از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی میکنند، درحالیکه حتی آیفون 14 پرو همچنان به ویدیوهای 4K محدود شده است.
درحالیکه بهنظر میرسد کلکلهای میان شرکتها برای برخی از مردم لذتبخش است، اما برخی دیگر نمیدانند که چگونه میتوان شخصی را متقاعد کرد تا از آیفون به سامسونگ سوئیچ کند. شایان ذکر است که سامسونگ همیشه آیفونهای جدید را مورد تمسخر قرار میدهد. شرکت کرهای در سال 2016، با ایجاد مجموعهای از تبلیغات اپل را بهدلیل حذف درگاه 3.5 میلیمتری هدفون از روی آیفون به تمسخر گرفت و جالب اینکه مدتی بعد همین روند را دنبال و جک هدفون برخی گوشیهای گلکسی را حذف کرد.