سامسونگ اعلام کرده است که از Discord، پلتفرم اجتماعی مبتنیبر جامعه، برای گسترش حضور خود در وب 3.0 و متاورس استفاده میکند. شعبهی ایالات متحده شرکت مذکور با این اقدام قادر به تعامل با مصرف کنندگان چندملیتی، ایجاد یک جامعه مجازی و گسترش تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود خواهد بود.
طبق گزارش ZDNet، سرور Discord سامسونگ که برای پیوستن به آن به دعوتنامهی رایگان نیاز دارید، تنها 12 ساعت بعد از راهاندازی به بیش از 100 هزار عضو رسید، در زمان نگارش این مقاله، تعداد اعضای دیکسور این شرکت به 162.178 نفر رسیده است. کانال مجازی بهعنوان مرکز ارتباط با طرفداران، گیمرها و سازندگان برای برنده شدن محصولات دیجیتال انحصاری، دسترسی به خدمات VIP رویدادها، توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) و غیره عمل میکند. همچنین روزانه هدایایی بهعنوان پاداش مشارکت به کاربران اعطا خواهد شد. حضور در Discord درواقع آزمایشی برای کمپینهای بازاریابی سامسونگ، ازجمله معرفی محصولات آیندهی این کمپانی میباشد.
میشل کراسانماتوس، مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیک آمریکا، در بیانیهای مطبوعاتی گفت: پلتفرمهای ارتباط مجازی مانند Discord به ما کمک میکند تا جامعهای ایجاد کنیم که در آن هم علاقهمندان فعلی سامسونگ و هم طرفداران جدید باهم متحد شوند. از آنجاییکه این افراد از هدایایی مانند NFT، محصولات مجازی یا رویدادهای مجازی بهرهمند خواهند شد، میتوان با حضور در پلتفرمیی مانند دیسکورد، مرزهای جدیدی را در کنار کاربران کشف کرد که به ما اجازه میدهد موارد جدیدی را آزمایش کنیم و بیاموزیم و در نهایت آیندهی فراجهانی خود را شکل دهیم؛ این اتفاق فوقالعاده هیجانانگیز است.
سرور Discord سامسونگ اولین مشارکت این شرکت با وب 3.0 و متاورس نیست؛ زیرا غول کرهای تنها در سال جاری میزبان تعدادی کمپین مجازی بوده است؛ از جمله رویداد Samsung 837X مستقر در Decentraland و همکاری با Nifty Gateway برای نمایش NFT در تلویزیونهای جدید سامسونگ. متاورس، در ماهیت اصلی خوددنیایی مجازی است و ایدهی جهانهای مجازی که در آن کاربران میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در تعامل باشند و داراییهای خود را مبادله کنند، ایدهای است که سامسونگ از مدتها قبل به آن فکر کرده است. درحالحاضر این سوال مطرح میشود: سامسونگ چقدر میتواند وب 3.0 و متاورس را گسترش دهد؟