Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

کاربران از شرکت سامسونگ به‌دلیل تعلل برای هشدار درباره‌ی نشت اطلاعات شخصی‌شان به دادگاه شکایت کردند

1401/06/20

خرید اقساطی محصولات سامسونگ

براساس گزارش وب‌سایت androidauthority، شکایت جمعی ارائه‌ شده به دادگاه ادعا می‌کند که سامسونگ به مشتریانش درباره‌ی نشت اطلاعات کاربران فوراً هشدار نداده است. به‌تازگی شکایتی علیه سامسونگ تنظیم شده که در آن این شرکت کره‌ای به شکست در تأمین امنیت داده‌های کاربران متهم می‌شود. درحقیقت، شرکت کره‌ای در نشت اطلاعاتی ماه جولای سال جاری که در سیستم‌های مستقر در ایالات متحده اتفاق افتاد، نتوانست آن‌طور که باید با آن مقابله کند.

طبق گزارش بلومبرگ، شکایت در تاریخ 6 سپتامبر به دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در شعبه‌ی نوادا ارائه شد. در این شکایت دسته‌جمعی، شاکیان مدعی شدند مشتریانی که اطلاعات شخصی‌شان شامل این نشت اطلاعاتی می‌شود، بعد از مواجهه سامسونگ با حمله سایبری به‌موقع هشداری دریافت نکردند و شرکت کره‌ای در اطلاع‌رسانی به آن‌ها کوتاهی کرده است. حادثه ذکر شده در شکایت به حمله‌ای اشاره می‌کند که در جولای 2022 زمانی رخ داد که شخصی غیرمجاز موفق شد اطلاعات شخصی کاربران را از سیستم‌های سامسونگ در ایالات‌متحده به سرقت ببرد. اطلاعات مذکور شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، تاریخ تولد، نژاد، جنسیت و اطلاعات ثبت محصول می‌شود. غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که در تاریخ 4 آگوست و بعد از انجام تحقیقات از نشت داده‌های شخصی کاربران مطلع شده است؛ اما در هر صورت شکایت بر آن تأکید دارد که درواقع سامسونگ تا ماه بعد از نشت اطلاعاتی با مشتریان متضرر تماسی نگرفته است.

سامسونگ علیرغم اینکه برای ایمن‌سازی سیستم‌های آسیب دیده‌اش اقداماتی را آغاز کرده و با یکی از شرکت‌های خارجی پیشرو در امنیت سایبری مشارکت می‌کند و نهایت همکاری را با مراجع قانونی دارد؛ اما حدود یک ماه طول کشید تا به مشتریانش درمورد نفوذ به سیستم‌ها هشدار دهد. طبق دادخواهی جمعی، سامسونگ زمان کافی برای اطلاع‌رسانی درمورد نشت اطلاعاتی را داشت و تصمیم شرکت برای تعلل در امر اطلاع‌رسانی به‌منزله‌ی بی‌توجهی به تعهدات خود در برابر جمع‌آوری داده‌های خصوصی افراد است. امکان دارد ماه‌ها طول بکشد تا شرکتی به نشت اطلاعاتی پی ببرد؛ بااین‌حال اگر سامسونگ در 4 آگوست از این نشت اطلاعاتی مطلع شده، تشخیص اینکه چرا این شرکت اطلاع‌رسانی به مشتریان را تا سپتامبر به تعویق انداخته، بسیار دشوار است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی