سامسونگ و الجی با رقابت سختی از جانب برندهای چینی تولیدکنندهی تلویزیون مواجه هستند. براساس آخرین گزارش BusinessKorea، فروش جهانی تلویزیون در نیمهی اول سال 2022 با 6.6 درصد کاهش نسبتبه سال گذشته به 92.6 میلیون دستگاه رسیده است. همچنین، درآمد حاصل از فروش این محصولات در نیمهی اول سال 2022 با کاهش 12.5 درصدی به 47.5 میلیارد دلار رسید.
براساس گزارش وبسایت سمموبایل، مجموع سهم بازار دو تولیدکنندهی برتر تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ و الجی نیز روند کاهشی را تجربه کردهاند. ازطرفدیگر، مجموع سهم بازار همتایان چینی این دو شرکت ازجمله TCL ،Hisense و Xiaomi از 25.3 درصد به 27 درصد افزایش یافته است. نکته جالب درمورد این گزارش، افزایش سهم بازار TCL و نزدیکتر شدن آن به الجی میباشد. درحقیقت سهم بازار TCL در نیمهی اول 2022 به 11.1 درصد رسید، درحالیکه سهم بازار LG در این بازه زمانی 13.7 درصد بود.
عامل اصلی افزایش رقابت در بازار تلویزیون، این است که برندهای چینی محصولاتی باکیفیت و ویژگیهای ضروری همچنین قیمت مناسب و حتی مقرونبهصرفهتر روانهی بازار کردهاند. درواقع، برخی تلویزیونهای LED و LCD برندهای چینی با محصولات برندهای کرهای قابلمقایسه هستند. عامل مهم دیگر این است که الجی و سامسونگ روی محصولات OLED و فناوریهای پیشرفته مانند MiniLED و 8K تمرکز کردهاند.
درحالحاضر، سامسونگ و الجی تنها شرکتهای جهان هستند که پنلهای OLED مخصوص تلویزیون تولید میکنند. عرضهی جهانی این پنلها اکنون در تسلط الجی قرار دارد و ازطرف دیگر سامسونگ پنلهای QD-OLED خود را به شرکتهای دیگر از جمله سونی میفروشد. درحالیکه شرکتهای چینی تولید پنلهای OLED موبایلی خود را افزایش دادهاند، اما در حوزهی تولید پنلهای OLED تلویزیون همچنان بسیار عقبتر از رقبای کرهای هستند. تجربهی نرمافزاری نیز ازجمله حوزههای دیگری بهشمار میرود که سامسونگ و الجی عمدتاً روی آن تمرکز دارند.