اپلیکیشن سامسونگ TV Plus که صدها کانال تلویزیونی رایگان را در خود جای داده است، احتمالاً برای تلویزیون هوشمند سایر برندها نیز دسترس قرار خواهد گرفت. براساس گزارش Theverge و بهنقل از یانکو روتگرز، سامسونگ درحال مذاکره برای اضافه کردن برنامهی استریم TV Plus به تلویزیونهای TCL است.
Samsung TV Plus که در سال 2015 معرفی شد، یک سرویس پخش رایگان فیلم و سریال است که تبلیغات دارد و بهطور پیشفرض ازطریق تلویزیونهای جدید سامسونگ دردسترس کاربران قرار میگیرد. این سرویس همچون سرویسهای سنتی تلویزیونی به کاربران امکان میدهد تا به کانالهای متعددی با موضوعات مختلف دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن سامسونگ تی وی پلاس با وجود رایگان بودن، محتواهای جذابی را در اختیار کاربران قرار میدهد. سامسونگ در آگوست گذشته برنامههای محبوبی مانند Top Gear، Law & Order Special Victims Unit، NCIS و Chicago Fire را به سرویسش اضافه کرد. TV Plus علاوهبر شبکههای خبری محلی و دولتی، یکسری کانال اختصاصی مانند Ride یا Drive و The Movie Hub دارد که توسط سامسونگ ساخته شدهاند.
سرویس تی وی پلاس سامسونگ درحالحاضر حدود 1.600 کانال دارد که در 24 کشور مختلف فعالیت میکنند و 220 مورد از این کانالها در ایالات متحده هستند. سامسونگ در سالهای اخیر سرویس تی وی پلاس را برای دستگاههای بیشتری منتشر کرده است. هماکنون در گوشیهای سری گلکسی، از طریق مرورگر وب و حتی شماری از یخچالهای سری Family Hub میتوان به تی وی پلاس دسترسی پیدا کرد. گفته میشود غول فناوری کرهای ایدهی لایسنسکردن کانالهای سرویس تی وی پلاس به سایر برندها را بررسی کرده اما در نهایت این مذاکرات به در بسته خوردهاند. در همین راستا سامسونگ تصمیم گرفته کل اپلیکیشن تی وی پلاس را در اختیار تولیدکنندگان متفرقه قرار دهد.
سایر تولیدکنندگان تلویزیون از جمله TCL، LG، و Vizio، برنامههای پخش رایگان مخصوص به خود را دارند. این سرویسها رقیب سرویسهای دیگری مانند Pluto TV ، Peacock و Roku هستند که برای تمامی تلویزیونها دردسترس قرار دارند. بهنظر میرسد سامسونگ در پی تبدیل کردن تی وی پلاس به اپلیکیشنی مشابه Roku است تا تعداد کاربرانش را افزایش دهد. سامسونگ در ماه آگوست اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس TV Plus در عرض یک سال ۱۰۰ درصد رشد کرده و کاربران در سراسر جهان ۳ میلیارد ساعت فیلم و سریال مشاهده کردهاند. طبق گزارشی از سوی نشریهی Deadline، بازار سرویسهای استریم تبلیغاتی درحال گسترش است. گفته میشود این سرویسهای استریم صرفاً در سال گذشته در بازار آمریکا 4 میلیارد دلار درآمد ثبت کردهاند و تا سال 2026 به 9 میلیارد دلار خواهد رسید.