طبق گزارش وبسایت سمموبایل، بازار گوشیهای هوشمند اروپا در سهماهه اول 2022 با افت مواجه شد و سامسونگ نیز 16 درصد کاهش سهم بازار را نسبت به سهماهه اول 2021 تجربه کرده است. بااینحال، غول فناوری کرهای همچنان پیشتاز سایر تولیدکنندگان گوشی هوشمند از جمله اپل و شیائومی است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، این کمپانی 35 درصد از بازار گوشیهای هوشمند اروپا را در سه ماهه اول 2022 به دست آورد که نسبت به سهماهه اول 2021 با 2 درصد کاهش مواجه شده است. اپل با 25 درصد از سهم بازار که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده، پس از سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفت و سهم شیائومی طی یک سال از 19 درصد به 14 درصد کاهش پیدا کرد.
فروش سهماهه گوشیهای هوشمند در اروپا به پایینترین حد از سال 2013 رسیده است
از دست دادن سهم 2 درصدی بازار سامسونگ در سهماهه اول 2022 شاید به این دلیل باشد که کل بخش گوشیهای هوشمند اروپا از دورانی سخت عبور کرده است. بهنقل از ناظران صنعت، در مجموع 49 میلیون گوشی هوشمند در سهماهه اول 2022 به اروپا ارسال شده که به پایینترین سطح سهماهه از سهماهه اول 2013 رسیده است. بازار گوشیهای هوشمند اروپا بهدلیل کمبود قطعات مرتبط با کووید و درگیریهای روسیه-اوکراین از این وقفه در پیشرفت رنج میبرد. هزینههای مصرفکننده نیز بهدلیل افزایش سطح تورم روندی نزولی پیدا کرده است. ناظران بازار پیشبینی کردهاند که وضعیت برای بخش گوشیهای هوشمند اروپایی در سهماهه دوم بدتر خواهد شد. این آخرین یافتههای منعکسکننده گزارشات قبلی در مورد تجارت موبایل سامسونگ در اروپا از ابتدای سال است.