بهنظر میرسد اثراث همهگیری بیماری کرونا در بازار روبهکاهش است، اما مسائل جدیدی در دنیا بهوجود آمده است که کار را برای سازندگان گوشیهای هوشمند پیچیده میکند. طبق گزارش رسانهی کرهای TheElec، شرایط مذکور سامسونگ را مجبور کرده تا استراتژی تولید خود را برای سال جاری مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.
براساس گزارش وبسایت GSMArena، هدف اصلی سامسونگ برای سال جاری عرضهی 334 میلیون گوشی هوشمند بود. طبق برنامهریزیهای اولیه، شرکت کرهای تصمیم داشت 284 میلیون دستگاه گوشی جدید را در تأسیسات خود و 50 میلیون باقیمانده را نیز به شریک خود واگذار کند. علاوهبراین، غول فناوری کرهجنوبی تصمیم داشت در سال جاری، 300 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند؛ بااینحال طبق گزارشهای اخیر، درحالحاضر این تعداد به 260 میلیون دستگاه تغییر یافته و هدف تولید برای ماههای اکتبر و نوامبر نیز با کاهش قابلتوجه، به 34 میلیون دستگاه رسیده است.
بهعنوان مقایسه، سامسونگ در سال 2020 بهدلیل همهگیری بیماری کرونا، عملکرد ضعیفی در عرضهی گوشیهای هوشمند داشت و در این مدت، 250 میلیون گوشی به بازار عرضه کرد. در سال 2020، شرکت کرهای تعداد 300 میلیون دستگاه هوشمند تولید کرد که 270 میلیون از آنها روانهی بازار شده است. به بیان سادهتر هدف جدید شرکت سامسونگ برای عرضهی گوشیهای هوشمند در سال جاری نسبتبه سال 2020 حدود 10 میلیون دستگاه کمتر شده است. برخی منابع انگشت اتهام را به سمت افزایش تورم، کاهش تقاضای مصرفکنندگان و مشکلات زنجیرهی تأمین برای کاهش تولید و عرضهی گوشیهای سامسونگ در سال جاری نشانه میروند.