غول فناوری کرهای در مراسم رویداد IFA سال جاری در برلین حضور خواهد داشت. درحالحاضر سامسونگ پیشنمایشی از محصولاتی که تصمیم دارد در این نمایشگاه رونمایی کند را ارائه کرده است. جائه سونگ لی، رئیس لوازم دیجیتال سامسونگ الکترونیکس در یک پست وبلاگی اعلام کرد که سازنده کرهای در محصولات آیندهی خود روی پایداری و بهرهوری انرژی متمرکز شده است. سونگ لی، سه مرحلهی کلیدی را فاش کرد که سامسونگ را به برند «شماره یک» بهرهوری انرژی در لوازم خانگی تبدیل میکند؛ ادعایی جسورانه که هدفش دستیابی به خانههایی میباشد که میزان ایجاد آلایندگی آنها به صفر برسد.
براساس گزارش وبسایت جیاسامآرنا، اولین گام برای رسیدن به هدف بلندپروازانه، پیادهسازی اتصال Wi-Fi در همهی محصولات جدید سامسونگ است که به سرویس هوشمند سفارشی Home متصل میشوند. این پلتفرم در هستهی خود از SmartThings بهره خواهد برد تا کاربران بتوانند با استفاده از آن، کارایی و کنترل بهتری روی دستگاههای خود داشته باشند. بنابراین، تمام لوازم خانگی آینده سامسونگ به قابلیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی برای صرفهجویی در انرژی مجهز خواهند بود.
گام بعدی همکاری با شرکتی است که از قبل میداند چگونه میتوان در مصرف انرژی به پایداری رسید. در این سناریو خاص، سامسونگ با پاتاگونیا (برند پوشاک سازگار با محیط زیست) که مشغول کار روی حذف میکروپلاستیکها از لباسهای خود برای جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی به اقیانوس جهانی است، همکاری میکند. تخصص پاتاگونیا در پوشاک و دانش سامسونگ در ماشینهای لباسشویی منجر به کاهش میکروپلاستیکها خواهد شد. انتظار میرود تغییر مذکور در محصولات جدید و همچنین برخی از محصولات قبلی شرکت کرهای با انتشار بهروز رسانی نرمافزاری اعمال شود.
گام سوم ایجاد خانههایی است که انرژی موردنیاز خود را تولید میکنند و بدینترتیب، انتشار کربن را کاهش خواهند داد. این امر با مشارکت Qcells و SMA انجام میشود و سامسونگ انواع پروژههای کربن خنثی را اجرا خواهد کرد تا تأثیر منفی بر محیطزیست را کاهش دهد و چشمانداز آیندهی پایدار را به واقعیت تبدیل کند. رئیس بخش لوازم دیجیتال سامسونگ جزئیات دیگری درمورد ماشینهای لباسشویی، سیستم تهویه مطبوع و تلویزیونهای هوشمند که ماه آینده عرضه خواهند شد ارائه نکرده است. اطلاعات بیشتر درمورد برنامههای برند کرهای پس از آغاز رویداد IFA 2022، جمعه 2 سپتامبر دردسترس قرار میگیرد.