یکی از بزرگترین معضلات بسیاری از دارندگان گوشیهای هوشمند این است که نمیتوانند مشکلات رایج قطعات دستگاه خود، ازجمله شکستگی نمایشگر را تعمیر کنند. چندیپیش، اپل از آغاز به کار پروژهی تعمیر سلفسرویس (Self Service Repair) در ایالات متحدهی آمریکا خبر و قطعات موردنیاز برای تعمیر گوشیهای آیفون 12 و آیفون 13 و نسل سوم آیفون SE را در دسترس کاربران قرار داد. درحالحاضر غول فناوری کرهای تصمیم دارد راهکاری را پیش روی کاربران قرار دهد تا تعمیر برخی از قطعات گوشیهای هوشمند و تبلتهای گلکسی راحتتر شود.
بهنقل از Android Authority، غول فناوری کرهای در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد بهمنظور اجرای برنامهی جدیدش که به دارندگان گوشیهای هوشمند و تبلتهای گلکسی امکان میدهد خودشان بعضی قطعات دستگاه را تعمیر کنند، با iFixit همکاری خواهد کرد. در ابتدا، برنامهی جدید سامسونگ از گوشیهای خانواده گلکسی اس 20 و گلکسی اس 21 بههمراه تبلت گلکسی تب اس 7 پلاس پشتیبانی میکند. مالکان دستگاههای مورداشاره میتوانند قطعات و ابزارهای مخصوص برای تعویض صفحهنمایش و شیشه پشتی و درگاههای شارژ را خریداری کنند که شامل صفحهنمایش، قاب فلزی گوشی، قاب و باتری است. بااینحال، اگر باتری گوشی متورم شده باشد، کاربران نباید خودشان اقدامی برای تعمیر انجام دهند. برنامهی خودتعمیری سامسونگ راهنمای گامبهگامی را نیز برای کمک به کاربر ارائه میدهد.
بهنقل از سامسونگ پروژهی جدید نهتنها به افزایش عمر گوشیها کمک میکند، بلکه میزان ضایعات تولیدشده توسط این دستگاهها را کاهش میدهد؛ گوشیها و قطعات قابتعمیر بیشتری در آینده به این برنامه اضافه خواهد شد. درحالحاضر کاربران میتوانند قطعات ابزارهای اصلی دستگاه را از طریق iFixit و Samsung 837، همچنین فروشگاههای خردهفروشی تهیه کنند. شرکت کرهای هنوز قیمت کیتهای خودتعمیری را اعلام نکرده؛ اما گفته است که آنها را با همان قیمتی میفروشد که به تعمیرکاران وابسته خود ارائه میدهد.