براساس گزارش YouGov، شرکت تحقیقاتی بازار دادههای بینالمللی بریتانیایی، سامسونگ الکترونیکس موفق شد گوگل را شکست دهد و در صدر فهرست بهترین برندها در سراسر جهان قرار گیرد. غول فناوری کرهای موفق شد گوگل را از سلطنت خلع کند و عنوان بهترین برند جهانی در سال 2022 را از آن خود کند؛ این یک دستاورد بسیار فوقالعاده برای سامسونگ محسوب میشود زیرا از رتبهی چهارم به بالاترین رتبه صعود کرد.
گوگل، صدرنشین قبلی، 106 امتیاز کسب کرد و در جایگاه دوم لیست قرار گرفت. پس از آن یوتیوب (85 امتیاز)، نتفلیکس (59 امتیاز) و Shopee که شرکت تجارت الکترونیک آسیای جنوب شرقی است (51 امتیاز) به دست آورد. واتساپ با 50 امتیاز در رده ششم قرار گرفت و تویوتا با 41 امتیاز، کولگیت با 34 امتیاز، مرسدس بنز با 34 امتیاز و لیدل با 33 امتیاز در ردههای بعدی قرار گرفتند. گزارش رتبهبندی بهترین برند جهانی YouGov در سال 2022 براساس امتیازهای گرفته شده از YouGov BrandIndex میباشد. این معیار برای سلامت کلی برند است که با درنظر گرفتن عوامل متعددی از جمله اثرگذاری، کیفیت، رضایت، شهرت، ارزش مورد ارزیابی قرار میگیرد. از بین فهرست 380 برند در 38 بازار ازجمله ایالاتمتحده، بریتانیا، چین، هند و کرهجنوبی، سامسونگ با کسب 127 امتیاز در صدر فهرست قرار گرفت. سامسونگ در برآورد شرکتهایی مانند ایرلند، کرهجنوبی، هلند و ویتنام در صدر جدول قرار دارد و در فرانسه، پاکستان، فیلیپین و بریتانیا به مقام نایبقهرمانی سقوط کرده است.
این امتیازات براساس برآورد YouGov از رتبهبندی برندهای 12 ماهه تا سپتامبر 2022 بود. در مجموع 19 بازار از 38 بازار، سامسونگ را در بین ده برند برتر برای سال 2022 قرار دادند. این شرکت توانسته است اعتماد مشتری را به دست آورد و همچنان در بخشهای مختلف به برتری خود ادامه خواهد داد.