Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

نبض بازار موبایل در دستان سامسونگ؛ برند کره‌ای همچنان رهبر مطلق بازار است

1402/08/07

نبض بازار موبایل در دستان سامسونگ؛ برند کره‌ای همچنان رهبر مطلق بازار است

به‌غیر از مدت زمان کوتاهی در سال 2020، سامسونگ از سال 2012 تاکنون همواره در مقیاس جهانی بیشترین تعداد فروش را ازآن خود کرده است. در گزارشات سالانه‌‌ی بازار موبایل، غول فناوری کره‌ای در تمام رده‌های قیمتی حاکم بلامنازع بازار شناخته می‌شود؛ درحالی‌که گاهی‌ اوقات قیمت گوشی سامسونگ از رقبا بیشتر است. گزارش‌های فصلی می‌آیند و می‌روند؛ اما آنچه تغییر نمی‌کند، پیشتازی برند کره‌ای در این رقابت است. طبق جدیدترین گزارش منتشرشده از کانالیس، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اخیر میلادی نیز با تسلط بر 20 درصد از سهم بازار، برتری خود را حفظ کرد و در جایگاه دوم شرکت اپل با سهم 17 درصدی قرار گرفت. جایگاه سوم نیز متعلق به شیائومی است که با احتساب گوشی‌های پوکو، 14 درصد از سهم بازار را به دست می‌آورد.

بعد از شیائومی، شرکت اوپو (با احتساب وان‌پلاس) قرار می‌گیرد که سهمش به 9 درصد از بازار می‌رسد و جایگاه پنجم نیز متعلق به شرکت چینی TRANSSION است که شرکت‌های تکنو و Infinix و iTel را دربرمی‌گیرد و درمجموع سهم 9 درصدی از بازار را کسب می‌کند. 31 درصد باقی‌مانده از سهم بازار نیز بین فروشندگان دیگر تقسیم می‌شود. در جدول زیر، می‌توانید جزئیات بیشتری از گزارش را مشاهده کنید. دراین‌بین، مسئله‌ی اصلی روند تغییر جدول خواهد بود. با مقایسه‌ی اطلاعات می‌توان مشاهده کرد که سامسونگ در حال ازدست‌دادن تدریجی موضع خود در تأمین گوشی در مقیاس جهانی است و این پرسش در ذهن شکل می‌گیرد که تا چه زمانی این شرکت کره‌ای می‌تواند در جایگاه اول دوام بیاورد؟

نبض بازار موبایل در دستان سامسونگ؛ برند کره‌ای همچنان رهبر مطلق بازار است

جدول بالا نسبت رشد و کاهش سهم فروشندگان بزرگ بازار گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌‌ی سوم 2023 با زمان مشابه در سال 2022 مقایسه می‌کند. براساس اعداد و ارقام این جدول، برنده‌ی اصلی TRANSSION به‌حساب می‌آید که تنها در یک‌ سال سهم خود را تا 40 درصد افزایش داده است. درمقابل، می‌توان سامسونگ را بزرگ‌ترین بازنده‌ی این جدول دانست؛ زیرا این شرکت از سه‌ماهه‌ی سوم سال 2022 تاکنون، 10 درصد از سهم خود را از دست داده است. شرکت اپل نیز درمقایسه‌با وضعیت خود در سال گذشته موقعیت مناسبی ندارد و کاهش 6 درصدی سهم بازارش را می‌توان مشاهده کرد. این روند نشانگر این است که شرکت‌های چینی در حال تصاحب سهم سامسونگ و اپل از بازار گوشی هستند.

شرکت TRANSSION و شیائومی اساساً بخش بزرگی از بهترین گوشی‌ اقتصادی را برای بازارهای نوظهور عرضه می‌کنند که دقیقاً به جایی برای رشد سهم آن‌ها تبدیل شده است. اپل در رده‌ی قیمتی گوشی‌های ارزان‌قیمت حضور ندارد و سامسونگ نیز بالاخره در چند سال گذشته حضور فعال در آن رده‌ی قیمتی را به‌صورت جدی آغاز کرد. به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ای به این زودی‌ها جایی نمی‌رود؛ اما همچنان جهشی از اپل یا شرکت‌های چینی می‌تواند سبب خاتمه‌یافتن سلطه‌ی سامسونگ بر بازار شود.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی