سامسونگ درمورد پرچمداران گلکسی S23 آینده،اخبار زیادی منتشر کرده است. وقتی به مطالب بازاریابی شرکت کرهای نگاه میکنیم، کاملاً مشخص میشود که سامسونگ تمام تلاش خود را میکند تا در زمینهی دوربین تغییرات چشمگیری ایجاد کند. علاوهبراین، کاملا مشهود است که سامسونگ مانند نسل پیشین بیشترین تلاش خود را برای گل سرسبد پرچمدارانش یعنی گلکسی S23 اولترامیکند. شایان ذکر است که مدل پرچمدار گلکسی S23 اولترا، اولین گوشی سامسونگ مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد بود. بهنظر میرسد غول فناوری کرهای در بخش دوربین حرفهای زیادی برای گفتن دارد؛ اما دوربینهای دیگر برای بزرگنمایی همچنان مانند سری گلکسی S22 هستند.
با وجود ویژگی بزرگنمایی شگفتانگیز در سری فعلی، چرا این قابلیت در گلکسی S23 اولترا در کانون توجه قرار گرفته است؟
ناگفته نماند که بزرگنمایی دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا حداقل بهتر از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S22 اولترا خواهد بود. بااینحال، سنسور مذکور واقعاً برای بزرگنماییهای فوقالعاده درنظر گرفته نشده است. حسگرهایی که برای بزرگنمایی نزدیک درنظر گرفته شدهاند، سنسورهای تلهفوتو هستند که بهنظر میرسد نسبتبه نسل پیشین تغییری نخواهند کرد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس هیچ گونه ارتقایی در بخش دوربین پشتی دریافت نخواهند کرد. نکتهی مهم، تنها دوربین 200 مگاپیکسلی در مدل اولترا است.
حسگر 200 مگاپیکسلی در واقع شاید امکان بزرگنمایی بدون نویز بهتری را به شما بدهد. اما حالت عکاسی پیشفرض در بهترین حالت، عکسهای عالی 50 مگاپیکسلی خوبی را ثبت میکند؛ زیرا حسگر از فناوری ترکیب پیکسلها (Pixel Binning) استفاده میکند. بنابراین، آیا این بدان معناست که سامسونگ درحال برنامهریزی برای ادغام مهارتهای عکاسی محاسباتی بهتر در سری گلکسی S23 است؟ اگر اینطور نیست، واقعاً هیچ نکتهای برای بازاریابی ویژگی زوم وجود ندارد و اگر غول فناوری کرهای واقعاً تغییری در هوش مصنوعی یا الگوریتم اصلی ایجاد نکند، به مشتریان امید کاذب میدهد! ازطرفدیگر، اگر سامسونگ واقعاً میخواهد آنچه را که وعده داده ارائه دهد، باید اطمینان حاصل کند که دوربینهای زوم اینبار عملکرد بهتری دارند. چه از طریق هوش مصنوعی تقویتشده یا الگوریتمهای زیربنایی، اگر بزرگنمایی مشابه S22 اولترا را ارائه دهد، گلکسی S23 اولترا امتیاز خوبی از نظر منتقدان دریافت نخواهد کرد و این درنهایت منجر به فروش ضعیف خواهد شد.
سامسونگ باید آنچه به مشتریان وعده میدهد، عملی کند
تبلیغات گمراهکننده یا تبلیغاتی که تأکید ویژهای بر قابلیت خاص میکنند، در این صنعت رایج است؛ اما با توجه به اینکه پرچمداران اولترا سامسونگ در سه سال گذشته شگفتانگیز بودهاند، مشخص نیست سامسونگ قصد دارد با گلکسی اس 23 اولترا چه کاری انجام دهد. احتمالاً هدف سامسونگ بزرگنمایی بین ۴ تا ۱۰ برابر میباشد. این همان چیزی است که دوربین تلهفوتو ۱۰ مگاپیکسلی فعلی با زوم ۳ برابری باید آن را تحمل کند؛ اما دوربین تلهفوتو با بزرگنمایی ۳ برابر چقدر میتواند پیشرفت کند؟ بیشک بدون عکاسی محاسباتی پیشرفتهتر تفاوتها بسیار سخت خواهد بود. بااینحال، امید زیادی به سامسونگ داریم و شاید با رونمایی سری گلکسی اس 23 در ماه فوریه اشتباه ما ثابت شود. با توجه به اینکه زمان زیادی به رویداد Galaxy Unpacked باقی نمانده است، بهزودی خواهیم فهمید که آیا سامسونگ با تبلیغات بازاریابی خود کاربران را گمراه کرده است یا خیر.